Rozhodli jsme se pomoci KPKV Brno (Klub přátel kolejových vozidel Brno), který o víkendu pořádá čištění tratě na vlečce SaZ Sázava. Z Jihlavy jsme vyrazili v čtyřčlenné sestavě. Všichni jsme si vezli vlastní nářadí, ale na základně ho bylo zajištěno také dost i když popůjčované kde se dalo. To spíše pracujících se zdálo být méně. Něco po 8 hodině se provedla prezentace a domluvila strava v místním hostinci. Za chvíli se dostavili další brigádníci. Se zpožděním jsme vyrazili v počtu asi 20 lidí na trať. Lehce pokuřující T444.1516, dva vozy Blm a plošinový vůz Sv nás vyvezli za bránu areálu, kde jsme započali s prací. Obě motorové pily a křovinořezy byly vydatní pomocníci. Jedna motorová pila se dostala i do našich spárů. Jako první se jí ujal Bohouš, poté ho vystřídal Láďa. Tomu se však pila odmlčela a už se jí nepodařilo nastartovat. Práce pokračovaly dál opět ručně. Iniciativně jsme se pustili do odkrytí kamenného mostku nad tratí, který byl zakrytý porostem. Na oběd jsme odebrali do Technikova hostince. Před tímto pohostinstvím jsme se nechali vyfotit na památku.
Po obědě jsme absolvovali prohlídku areálu, kde nám byly představeny místní stroje T334.0, T211.0777, nepojízdný M131.1029, akumulační parní lokomotiva, parní lokomotiva Princ Erich, různé stavební stroje a podobně. Po skončení prohlídky jsme se vydali opět na trať a podařilo se nám prosekat až za viadukt tratě Havlíčkuv Brod - Brno, kde jsme také skončili. Vrátili jsme se zpět za most, kde čekal vlak se soupravou. Po nezbytném focení T444.1516, jsme se sunuli zpět na základnu. Zde jsme ještě odmontovali komínek z vozu Blm, jednak na opravu a také jako předlohu pro výrobu nového, aby na všech vozech byly stejné. Asi po 19. hodině jsme odjeli do Jihlavy s tím, že v neděli již nepřijedeme. Předpokládali jsme, že po večerní návštěvě pohostinství se toho druhý den moc nepodělá.
WebDesign - © VB