2013 - V první polovině roku jsme si koupili část objektů depa. Máme velikou radost. V létě odjíždějí obě rosničky na další výlet. Tentokrát do Jihlavy. Tady se uvede muzejní stroj do finální podoby a 710.827 se bude během jejich pobytu podílet na obsluze vlečky v CZ LOKO Jihlava. Díky vstřícnosti kolegů v Jihlavě jsme mohli nasadit vysoké pracovní tempo a tak do konce roku máme rosničku hotovou a plně funkční. Jen vyjet na trať. Po těch letech práce je to nádherný okamžik, který nás stál 720 hodin.
2012 - Letos jsme dokončili oživení muzejní rosničky. Motor vrčí, elektrika a vzduch jsou taky zprovozněné a tak zbývá jen finální lak. Na podzim jsme vyrazili s oběma rosničkami na výlet do Nymburka. Muzejní stroj potřeboval osoustružit kola a tak jsme ji zároveň i zvážili. Byl to první a až na počáteční zmatky i úspěšný výlet. Energii v další práci nám bere situace kolem odprodeje objektů depa. Přesto jsme odpracovali na mašinkách 196 hodin.
2011 - Nick by si přál, abychom udrželi pracovní tempo z minulého roku. Snažíme se a tak máme nalakovaný rám, podařilo se nám částečně naladit motor a máme zasklená okna v kabině. Konečně i na venek mění lokomotiva svojí tvář. Bohužel jsme neplánovaně museli provést kompletní opravu chladicího bloku. A jelikož pracovní nasazení bylo velké, opravu jsme provedli v rekordním čase. Celé úsilí nás stálo 650 hodin.
2010 - Vrhli jsme se plnými silami na muzejní rosničku. Kromě demontáže a celkové opravy mechanické brzdy jsme při našich návštěvách už jen montovali a zapojovali. S vypětím všech sil jsme slavili úspěch a po 19 letech rosnička opět začala žít. Byl to pro nás velký úspěch. Letos se oprava lokomotiva posunula ke svému cíli nejvíce a dokončení stroje se proto rychle přiblížilo. Taky jsme na ní odpracovali 800 hodin.
2009 - Letošní rok jsme se zaměřili především na druhou rosničku 710 827. Kromě dvou úspěšných jízd - přeprava lokomotivy 719 701 do Jihlavy a fotoakce do Polné - prodělala mašinka kompletní opravu chladící bloku, včetně montáže ohřevu motoru. Přestože nás to stálo hodně času, nezaháleli jsme ani na muzejním stroji. Zvládli jsme nalakovat celý vnitřek kabiny a osadit obě stanoviště. Oběma rosničkám jsme věnovali 618 hod.
2008 - Letos jsme odpracovali podle záznamů 356 hodin. Celý rok jsme se trápili s vnitřní částí kabiny. Tato práce byla náročná především časově. Různé drobnosti a detaily nás hrozně zdržovaly. Původní plán zněl dokončit vnitřní část kabiny do konce roku. Úkol jsme splnili tak na 95 %. Dokončili jsme montáž větší části rozvodů vzduchu a v laku máme přední část kabiny za tlumičem a část prostoru kolem převodovky. Na montáž máme připravené i kompletní výfukové potrubí. Díky namontovanému obložení už lokomotiva mění svou tvář k lepšímu.
2007 - Byla úspěšně dokončena oprava motorové kapoty i když nebyla původně plánována. V tomto roce na opravách obou lokomotiv jsme podle pracovních výkazů odpracovali celkem 498 hodin. Bohužel se nám nepodařilo splnit původní plán práce tj. dokončení kabiny. Kromě přírodních živlů to ovlivnili i práce na 710.827-7 a spousta dalších nutných prací na základně, které nás pozdržely. I přesto jsme alespoň vyléčili hlavy motoru 710.827-7, částečně jsme pokročili i v opravách na kabině muzejního stroje.
2006 - Definitivně jsme přišli o naší rosničku 710.896-2, která byla prodána. Pro Nicka jsme na obou rosničkách a při úpravách zařízení depa odpracovali 441 hodin. V rámci našich časových možností jsme se účastnili na jízdách s rosničkou - Pouť v Pečkách a jízda do Kácova. Dokončili jsme opravu a kompletaci zadního představku a vnitřku kabiny.
2005 - Letos jsme pro Nicka na rosničce odpracovali kolem 430 hodin. Plán že se letos budeme věnovat zadní části lokomotivy se v podstatě podařilo splnit. Je opravená a spasovaná zadní kapota, veškeré celky do zadní kapoty - chladiče a olejové výměníky. Na chladicí blok zbývá dosadit jen motor.
2004
- Skončil první rok ve kterém jsme bez lokomotivy. Píšeme druhý díl kroniky a svým způsobem už nejsme
jako klub ani v původní sestavě. Laďa s Vlastou zatím úspěšně pokračují v opravách rosniček pro Nicka
Rosse. Úspěšně jsme se podíleli na opravách provozní rosničky
. Pomohli jsme s úpravami v objektu
depa a volným tempem pokračujeme s opravou neprovozního
stroje. Na něm je kompletně rozebráno
stanoviště a zadní kapota.
2003
- Nejlepší akce proběhly právě v tomto roce - zvláštní nákladní fotovlak, 100. let trati Kácov - Světlá nad
Sázavou a Mikulášská jízda v Sázavě. Podařilo se opravit kompresory, převodovka a byly dokončeny i nové
dveře. Letos jsme najezdili celkem 895 kilometrů. Z toho pro JLS 577 km a KPZS najelo 318 km.
Naše další působení na 710.896-2 je nejisté. Ovšem jedno je jisté i nadále. Klub KPZS rozhodně nekončí.
Pouze se naše aktivita a pracovní elán přesunou jiným směrem.
2002
- V tomto roce vznikají klubové www stránky. Ty vznikly díky spolupráci s kolegy z redakce Stránky Přátel
Železnic. Na lokomotivě jsme prováděli jen běžnou údržbu a byla provedena revize elektro a vzduchu. S
rosničkou
jsme si zajezdili při Mikulášské jízdě v Sázavě. Závěr roku byl ve znamení jízd pro
JLS - na váhu do Kolína s 797.702-8 a 797.703-6 a přeprava MV97-016 z Českého Brodu do JLS. Letos tak má
710.896-2 na kontě 854km.
2001
- Tento rok byl na akce slabý. Dvakrát jsme pózovali
na výstavách. Poprvé v dubnu na oslavách výročí
130.let trati Znojmo - Jihlava - Havlíčkův Brod. A pak v září v rámci Dne železnice v žst. Jihlava. S
rosničkou
jsme si zajezdili až na samý závěr roku při Mikulášské jízdě na vlečce SaZ Sázava. Jinak se
nám podařilo získat lepší bateri z odstaveného vraku T334.0.
2000
- Účastnili jsme se II. ročníku výstavy veteránů v Dobroníně a Parního léta v Telči. Je pravdou, že letošek
se moc nevydařil. První akce se setkala s totálním nezájmem veřejnosti a Parní léto v Telči pro nás skončilo
předčesně. Na druhou stranu jsme rádi, že se nám podařilo provést revizi pojezdu. V tomto roce rosnička
najezdila 454km.
1999 - Letos jsme se účastnili čištění tratě na Sázavě, výstavy veteránů v Dobroníně, jízd Přibyslav - Sázava. Největší akcí se stalo Parní léto v Telči. Z naplánovaných oprav se nám podařilo provést údržbu motoru. Tento rok pro nás byl úspěšný a bohatý na nové zážitky. Najezdili jsme celkem 1088 km. Z toho na historických jízdách 585 km.
1998 - 19.6.1998 vzniká nápad zrenovovat lokomotivu 710.896-2. Tento rok jsme dokázali opravit zadní představek, zrenovovat a nastříkat stanoviště a uvést stroj do původního nátěru. Do podvědomí veřejnosti jsme se zapsali účastí na dvou oslavách 100. let místní dráhy Kostelec - Třešť - Telč a 100. let tratě Havlíčkuv Brod - Žďár nad Sázavou.
T334.0896 - Historie lokomotivy T334.0896
WebDesign - © VB