V sobotu 26. června se již před 6.00 sešli Bohouš a Láďa v depu, aby připravili rosničku na odjezd do Dobronína. Po příchodu pilota ČD PJ Jihlava, který nás tam měl odvézt a postarat se o hladký průběh přepravy jsme v 6 40 odjeli do žst. Dobronín. Po příjezdu na místo jsme se po dohodě s paní výpravčí přesunuli na kolej k budově, aby se návštěvníci nepohybovali v kolejišti. Po odstavení stroje a vyvěšení poutačů se vydali Bohouš a Láďa vyvěsit orientační šipky. Ty měli směrovat návštěvníky výstavy veteránů v městečku na nádraží. Po zhlédnutí výstavy veteránů jsme se odebrali zajistit prohlídku naší rosničky. Na nádraží však kromě lidí čekajících na vlak nebyl nikdo. Už to vypadalo, že nikdo nepříjde. Spása se objevila v podobě Jirky a jeho parovozu, který na sebe doslova navěsil dav zvědavců a přitáhl je z městečka až k nám na nádraží. Ten parovůz byl opravdu velká atrakce. Po jeho odjezdu začali přicházet lidi, kteří si prohlédli výstavu aut. Na nádraží byl přeci jen větší chládek a také Jirka koho potkal toho, posílal na nádraží. Úspěšně jsme prodávali pohledy i plakáty, také klubové razítko bylo hezkým doplňkem. Něco po 11. hodině jsme odstranili orientační šipky a začali se připravovat k odjezdudo Sázavy, kde nás čekala další akce. Ve 12 37 nás pustili na cestu do žst. Šlapanov, kde jsme přibrali lokomotivu 716.510-3 z ČEPRA. Společně jsme pak odjeli do Sázavy.
Po příjezdu do žst. Přibyslav jsme přejeli na vlečku SaZ Sázava a ještě před odjezdem zvláštního vlaku odjeli do areálu v Sázavě. Tady jsme se domluvili se správcem vlečky další podrobnosti na nedělní ježdění. Padl sice návrh, aby jsme ještě odvezli jeden pár vlaků do Přibyslavi a zpět. Ale protože jsme s tím nepočítali, odmítli jsme. Vlaku se tedy ujala 716.510-3. Před odjezdem jsme ještě namontovali na vůz Blm opravený komínek.
Podle zájmu veřejnosti dopadla tato akce dobře. Velkou zásluhu na tom jistě nese Jirka se svým parovozem, který byl doslova obléhán lidmi.
WebDesign - © VB