Stejně jako loni vyrážíme na Mikulášskou jízdu v SaZ Sázava. Oproti loňskému roku máme více času na přípravu. Dokonce jsme stihli i vyrobit letáčky. Lokomotivu musíme odeslat již ve čtvrtek odpoledne tj. 28.11.2002, aby dojela do Přibyslavi včas. Lokomotiva bude bez doprovodu. Láďa ji vyzvedne na trase až v pátek odpoledne. Doklady k lokomotivě máme letos připraveny.
29.11.2002 Láďa jel do Přibyslavi zjistit situaci a podat nákladový list pro cestu zpět. Výpravčí mu oznámil, že o sobotní akci ví a lokomotiva je asi ve Žďáru nad Sázavou. Rosnička opravdu stála ve Ždáře. Láďa tady podal nákladový list a v 16.00 odjíždí T334.0896 na Mn vlaku zpět do žst Přibyslav. Zde je převezena na vlečku SaZ. Kolem 18 hodiny dorazila rosnička na základnu v Sázavě.
30.11.2002 ráno odjíždí Láďa a Petr do Sázavy. Na místo dorazí okolo 9. hodiny. Oproti loňskému roku není sníh ani mráz. Naštěstí se nevyplňuje ani deštivá předpověď. Začíná tradiční rituál v přípravě lokomotivy. Mezitím dorazil i Vlasta s celou rodinou a ujímají se slavnostní výzdoby rosničky. Na čela připevňují papírové řetězy, které děti doma vyrobily. Za odměnu se děti svezou na lokomotivě. Láďa s Petrem dokončují čištění. Mašina byla silně znečištěná, jako by cestou vozila uhlí.
Na odstavenou 710.658-6 jsme zavěsili dvě tabla s výrobním programem JLS. Musíme také udělat trochu reklamu pro naší firmu.
Je 10.45 a my se vydáváme na první jízdu do Přibyslavi. Souprava je plná cestujících, Mikuláš má
pořádné bílé vousy a čerti jsou oškliví. Zkrátka vše jak má být. Na zastávce Nížkov-Nové Dvory probíhá divoký
rej čertů. Běhají okolo vlaku a straší všechny přítomné. Dokonce strčili malou hříšnici do pytle a přinesli
ji k nám na lokomotivu. Již je čas odjezdu, ale průvodčím se nedaří čerty uklidnit natož je zahnat do vlaku.
Konečně se čerti trochu uklidní a my můžene vyrazit na další cestu. Po příjezdu do Přibyslavi objíždíme
soupravu a pak máme pauzu. Láďa toho využívá a provádí kontrolu lokomotivy. Ve strojovně zjistil prasklé
potrubí ke vstřikovači. Celá pravá část strojovny je řádně umytá
naftou. Rychle jsme provedli
provizorní opravu. Rosnička si drží svou dobrou pověst - co jízda to nějaká závada, nebo problém.
Jízda na zpět proběhla dobře akorát jsme na základně museli trochu utřít naftu.
Vlasta s rodinou odjíždí domů a Láďa s Petrem se chystá na poslední jízdu. Hlavně aby vydržela ta prasklá trubička. Naštěstí při této jízdě s námi jede na postrku T211.0777, která poveze soupravu nazpět. Před touto jízdou dorazil i Jirka s rodinou.
Kolem 14. hodiny vyrážíme na poslední jízdu. Dětskou posádku tvoří tentokrát Láďův syn i on si jízdu poctivě
odpracoval. Stejně jako jeho předchůdci má důležitý úkol, houkání na přejezdech. Na zastávce Nížkov znova
probíhá divoký čertí tanec. I tentokrát skončil hříšník z pytle na lokomotivě. Tyto únosy na otatní děti
silně zapůsobily. Loni sloužila rosnička jako úkryt před dotěrnými čerty, ale letos se z ní naopak
stala pekelnická lokomotiva
.
Po příjezdu do Přibyslavi nám opět začala práce a starosti. Odvěsit lokomotivu od soupravy a připravit ji na přepravu. Petr odjel s vlakem do Sázavy pro auto a Láďa mezitím vyřídil vše potřebné k přepravě do Jihlavy. Ve stanici již stál Mn vlak a hned lokomotivu převzali a zařadili do soupravy. Přeprava tentokrát proběhla v rekordním čase a už kolem 17. hodiny byla v Jihlavě. To jsme ovšem nevěděli a tak stála ve stanici až do pondělí.
Letošní jízdy se tedy vydařily. Nebyly žádné problémy s přepravou a vlak byl plný spokojených cestujících. Při jízdě z Přibyslavi dokonce lidé stáli. Čerti řádili jako utržení ze řetězu a Mikuláš obdaroval děti balíčkem. Balíček byl v ceně jízdného. A tak si na své přišli hlavně děti. Naštěstí ani závada na rosničce vážněji neohrozila hladký průběh jízd.
T334.0896 najela při cestě z Jihlavy do Přibyslavi 95km a při cestě zpět jen 45km. Kdoví, kde všude se
toulala
. Při samotných jízdách jsme najezdili 29km.
Bylo by dobré kdyby se tyto jízdy pro nás staly tradicí. Trať ze Sázavy do Přibyslavi je jediné místo, kde si můžeme bez větších nákladů zajezdit a je pro nás poměrně snadno dosažitelná.
WebDesign - © VB