KLUB PŘÁTEL ZELENÉHO SERGEJE

100. let trati Kácov - Světlá nad Sázavou

20.9. - 21.9.2003

20.9.2003 po včerejší úspěšné akci s nákladním fotovlakem nás dnes čekají jízdy na vlastních oslavách. Petr s Láďou se ráno vydávají na vlak a v 9.30 přijíždějí do Zruče nad Sázavou. Hned se pouštějí do práce. Vyvěšují reklamní poutače ČMKS - JLS a připravují lokomotivu na případnou jízdu. Plánovaný vlak do Vlastějovic a zpět se nekoná. Místo rosničky jede 830.045-1. Abychom zbytečně nestáli, vezeme společně s motorovým vozem M131.1515 osobní vlak do Zruče zastávka a zpět. Alespoň nějaká prácička.

Po zbytek dne stojíme jako exponát na výstavě. Ovšem vystavovány jsou pouze dvě lokomotivy. Díky omezením ze strany ČD musí všechny ostatní lokomotivy jezdit. Je nutno pokrýt co nejvíce vlaků. Během postávání na výstavce nás navštívil bývalý konstruktér ČKD, který v 60-tých letech rosničky koncepčně navrhoval. A mluvilo se samozřejmě o rosničkách, ostatně jak jinak, že ?

Odpoledne po 16 hodině dostáváme v pivovaru Kácov pozdní oběd. Večer pořádají členové Posázavského pacifiku hodnocení uplynulého dne. Láďa s Petrem jsou také přizváni. Petr se s radostí ujal čepování piva, za což sklidil od všech účastníků pochvalu. A kde je dobré pivo nechybí ani pečené masíčko .... Čas příjemně plynul až nastala pravá chvíle na noční focení. V průběhu příprav nastaly problémy s dodávkou elektřiny. Podařilo se dvakrát ponořit celé nádraží do tmy. Naštěstí se závada rychle odstranila a nočnímu focení nic nestálo v cestě. Před topírnou pózovaly 720.016-5 a T334.0896. Další focení mělo probíhat pod osvětleným kostelem, ale z provozních důvodů bylo zrušeno. Tak pomalu končí první den oslav ve Zruči nad Sázavou. Petr s Láďou se odebírají na místní nocležnu, kde mají zajištěn nocleh.

T334.0896 a T435.016 T334.0896 a T435.016 Noční T334.0896

21.9.2003 v neděli ráno probíhá tradiční čištění a přeleštění rosničky. Během dopolene nás čeká doplnění paliva a také jízda s osobním vlakem do Světlé nad Sázavou. Tím by pro nás oslavy měly skončit.

Celé dopoledne stojí lokomotiva na nádraží jako vystavený exponát a tvoří kulisu pro fotografy, kteří fotí projíždějící vlaky. Kolem 13. hodiny se chystáme odvést zvláštní vlak do Vlastějovic a zpět. Souprava je složena z vozů Daa-k a Ce, který se odpojil od parního vlaku. Po návratu z Vlastějovic budeme doplňovat palivo.

A ještě vyčistit okna ... T444.162 vyráží na cestu 830.018-8 vjíždí do Zruče nad Sázavou

Cesta do Vlastějovic proběhla v pohodě. Některé fotografy, kteří lemují doslova celou trať, náš vlak zaskočil nepřipravené. Ale vše si vynahradili při zpáteční cestě. Bohužel stále je nutno počítat s tím, že nasazení hnacích vozidel se mění podle aktuální potřeby, či právě vzniklé situace. O to větší je náš obdiv k organizátorům, že vše zvládají. Ve 13.45 jsme zpět ve Zruči nad Sázavou. Zajíždíme k topírně a tady ze sudu pomocí ruční pumpy rychle doplňujeme palivo.

Plnou šéfe ... M262.045, T334.0896, M131.1515 a M262.090 T444.162

Ve 14.29 nám výpravčí dává svolení k odjezdu. S vlakem č.9249 odjíždíme do Světlé nad Sázavou. Rosnička pěkně uhání. Trať opět lemují fotografové. Dokonce se nám daří i dodržovat jízdní doby. To se mění ve Vlastějovicích kde nabíráme 10 minut zpoždění. Křižujeme se se spožděným vlakem v čele s T444.162.

Cestujících ve voze začíná nebezpečně přibývat. Máme obavy, aby se všichni věšli. V nejhorším je v záloze ještě služební vůz. Dokonce i pilotovi, který nás doprovází na stanovišti se zlepšila nálada a dává se s námi do řeči. V zastávce Smrčná nastupuje do soupravy i pan N..... Človek, který v železničním tisku haněl řadu 710. Možná právě proto při každém zastavení hbitě vyskakoval z vagonu a pohotově fotil rosničku. To mu vydrželo až do Světlé nad Sázavou. Tady fotil rosničku ze všech možných i nemožných úhlů.....

T466.0286 a T334.0896 T444.162 vjíždí do Zruče nad Sázavou T334.0896 s osobním vlakem ve Vlastějovicích

Jízda probíhala výborně, ale nabrali jsme 10 minut zpoždění, díky křižování ve Vlastějovicích. Po odjezdu všech vlaků ze Světlé nad Sázavou, přicházíme na řadu i my. Odjíždíme do Havlíčkova Brodu, kde máme zanechat vozy. Po menších zmatcích s odstavením vozů pokračujeme strojově do Jihlavy.

Překonání posledních 27 km nám na této frekventované trati zabralo cca 1,5 hodiny. Celkem slušný výkon. Do Jihlavy přijíždíme okolo 18. hodiny. Ze stanice jsme do depa ještě přepravili saloní vůz ČMKS, který se vrátil ze srtrojírenského veletrhu v Brně. Vše jsme odstavili v areálu JLS.

Tím pro nás skončila nejlepší akce v historii KPZS. Najeli jsme 177 kilometrů a bezesporu jsme potěšili nejednoho fotografa. Lokomotiva se držela skvěle a kromě pátečních problémů s palivovou trubkou neměla žádné závady.

Na závěr nezbývá než poděkovat organizátorům z posázavského pacifiku za pozvání a bezvadnou spolupráci. Takže DÍKY ZA VŠE a někdy nashledanou !!!

Další fotografie:

WebDesign - © VB