Stejně jako loni probíhají, souběžně s Folkovými prázdninami v Telči, parní jízdy pořádané Společností telčské místní dráhy. Těchto jízd se po dva víkendy měla účastnit i naše T334.0896. Bohužel jsme nakonec jezdili pouze jeden víkend.
29.7.2000 počasí se dnes moc nevydařilo, je oblačno. Po příjezdu do Telče jsme se hned dali do přípravy rosničky. V 8.30 vyráží historická souprava do Kostelce u Jihlavy. Podobně jako loni je souprava téměř prázdná. Vlak jel se značným náskokem a v Hodicích jsme dokonce museli upozorňovat na dobíhající cestující. V Kostelci u Jihlavy proběhla obvyklá výměna lokomotiv, letos zpestřená přistavením vozu od rychlíku R662 z Brna, přímo na historickou soupravu. Přistavení vozu se ujala 310.922. V 10.02 se parní vlak dává do pohybu a vyráží k Telči. Po příjezdu do Telče využíváme pauzy a odcházíme na oběd do restaurace Na růžku.
Ve 12.50 odjíždíme směrem do Slavonic. Přijel se podívat Jirka s rodinou a vezli se s námi do Dačic. Pauzu v Dačicích jsme využili k pořízení několika skupinových fotografií u T334.0896. Ve 14.10 vyrážíme do Slavonic. Ve Slavonicích se prohodily lokomotivy a vlak jel nazpět do Telče, kam jsme dorazili v 16.30. Ještě nás čeká jeden pár vlaků do Kostelce u Jihlavy. V této pauze jsme byli požádáni o zapujčení rosničky na noční posun. Naše zamítavá odpověď se nesetkala s pochopením, ale konec konců, nám by páru taky nikdo nepůjčil.
V 17.05 odjíždíme do Kostelce u Jihlavy. Tady je připojen vůz na rychlík R663 do Brna, což obstarala 310.922. V 19.35 se téměř prázdná souprava vydala na zpáteční cestu do Telče, kam přijíždíme ve 20.45. Odstavování soupravy se poněkud protáhlo, než se všichni domluvili co kam odstavit. Je jasně cítit nevraživost a my si připadáme jako by jsme za všechno mohli my. Po odstavení rosničky s hrůzou zjišťujeme, že nám prasklo olejové potrubí k regulátoru. Strojovna byla plná oleje, ale podle množství jsme usoudili, že prasklo až po příjezdu do Telče. Rychle jsme vytřeli olej, aby netekl do kolejiště. Potrubí jsme demontovali a odjeli jsme pro Jirku, který nám ve firmě potrubí zavařil. Domů jsme se dostali až po 23. hodině. Ještě štěstí, že jsme lokomotivu nepůjčili na ten noční posun. Ráno by už bylo asi pozdě.
30.7.2000 dnes jsme do Telče vyrazili poněkud dřív. Čekala nás oprava rosničky. Oprava naštěstí proběhla hladce. Pak už jen zbylo lokomotivu vyčistit a byli jsme připraveni na odjezd do Kostelce u Jihlavy. I dnes bylo špatné počasí, ještě horší než v sobotu. V 8.30 odjíždí historická souprava do Kostelce u Jihlavy. Souprava je poloprázdná. V Kostelci u Jihlavy je opět na naší soupravu připojován vůz od rychlíku R662 z Brna. Na přání pracovníka OPŘ musí být tento vůz zařazen hned za lokomotivu 310.922 a to způsobuje, že náš odjezd zpět do Telče se trochu opozdil. Do Telče jsme však přijeli na čas. Po odpojení od soupravy můžeme jít na oběd.
Ve 13.25 se vydáváme na další jízdu. Tentokrát jedeme do Třeště, kde během hodinové pauzy proběhl kulturní program. Po jeho skončení se celá souprava vydává na zpáteční cestu do Telče. Počasí se stále zhoršuje a cestujících znatelně ubývá. Pro dnešek už zbývá jen poslední jízda do Kostelce u Jihlavy k rychlíku R663 a zpět do Telče. Při krátké zastávce v Třešti jsme vyslechli jedovaté poznámky pracovníka OPŘ a jeho doprovodu na adresu naší rosničky. V Kostelci byl proveden posun a zpáteční cesta do Telče proběhla stejně jako v sobotu, žádní cestující. V Telči odstavujeme lokomotivu a připravujeme ji na raní přepravu do Jihlavy. Naše T334.0896 bude přepravena ve vlaku do Jihlavy a pak ji uklidíme do KRONOSPANU.
7.8.2000 jsme se dozvěděli, že odpadá naše další ježdění v Telči. V dalších dnech se dozvídáme
drby
na náš účet, ale i to že 310.922 měla při jízdách problémy. Pomluv neustále přibývalo a proto se
Láďa obrátil přímo na pořadatele s žádostí o vysvětlení celé situace. Po telefonickém rozhovoru je nám jasné,
že jízdy v Telči pro nás definitivně skončily i když ne naší vinou. Jako hlavní problém se ukázalo, že
pořadatelé očekávali kromě lokomotivy i finanční příspěvek od našeho vedení. Také to, že 310.922 uveze
soupravu sama sehrálo svoji roli. Rosnička byla potřeba hlavně v roce 1998, kdy bylo velmi suché léto
a hrozilo zapálení polí od jisker z páry a vozila se těžší souprava.
Letošní jízdy pro nás byly tedy nadobro poslední. Doufáme, že se časem veškeré emoce uklidní a všichni budeme na jízdy v Telči vzpomínat jen v dobrém. Nezbývá tedy než popřát pořadatelům hodně úspěchů při pořádání dalších jízd a mnoho spokojených cestujících.
WebDesign - © VB