KLUB PŘÁTEL ZELENÉHO SERGEJE

Parní léto v Telči

31.7. - 1.8.1999 a 14.8. - 15.8.1999

Souběžně s Folkovými prázdninami a u příležitosti 900. výročí založení města Telče probíhaly po tři víkendy parní jízdy pořádané Společností telčské místní dráhy. Těchto jízd se po dva víkendy účastnila i naše T334.0896.

29.7.1999 jsme připravili rosničku na přepravu do Telče. Lokomotiva měla být zařazena do konvoje historických lokomotiv a vozů, který měl přijet z DKV Česká Třebová. Celý konvoj měl však značné zpoždění z důvodu poruchy na lokomotivě 720.016-5.

31.7.1999 po příjezdu do Telče, se naše skupinka pustila do nezbytného leštění rosničky. Pak byla seřazena pětivozová historická souprava v jejímž čele byla 310.922. Naše T334.0896 zaujala místo na konci vlaku. V 7.15 se osobní vlak č.34462 vydal na cestu. Oproti minulému roku jsme dělali postrk v celém traťovém úseku, tedy až do Kostelce u Jihlavy. Jízda probíhala bez problémů, cestujících sice moc nebylo, ale vzhledem k brzké ranní hodině se nebylo čemu divit. Po příjezdu do Třeště jsme se dozvěděli, že jsme přijeli o 15 minut dříve. Teď nám bylo jasné, proč na některých zastávkách lidé teprve přicházeli. V Kostelci u Jihlavy však již bylo nástupiště zcela zaplněno lidmi. Na zpáteční cestu jsme vyjeli s plnou soupravou. Při odjezdu z žst. Třešť vyvrcholily technické problémy na parní lokomotivě 310.922. Ty se snažila obsluha páry odstranit na zastávce Třešť město. Po asi 20 minutovém stání jsme nakonec sunuli celou soupravu i s 310.922, která měla nefunkční napaječe, dál do Telče. Do Sedlejova se podařilo zpoždění zkrátit na 10 minut. Ale po opětovném pokusu o opravu lokomotivy se zpoždění znovu zvedlo na 20 minut. S tímto zpožděním jsme také přijeli do Telče. Ve stoupání za Mysliboří nám posádka parní lokomotivy 310.922 spestřila postrk tím, že nechtěně přibrzdila soupravu. Rosnička však dokázala i přesto tlačit celou soupravu vpřed. V okamžiku kdy jsme zpozorovali co se vlastně děje si toho všimla i obsluha páry a soupravu odbrzlila. Zbytek jízdy proběhl hladce až do cíle.

V Telči byla 310.922 odstavena do remízy, kde se ihned celá její osádka pustila do opravy. My jsme se nachystali na odpolední pár osobních vlaků č.34464 a 34465. Času bylo dost a tak jsme umožnili veřejnosti i prohlídku stanoviště lokomotivy. Odpolední vlak vyrazil z Telče v 1515 hodin a cesta ubíhala bez problémů. Akorát před zastávkou Hodice obsluha parní lokomotivy za jízdy domlouvala kompresoru. Jinak cesta do Kostelce u Jihlavy a zpět proběhla v naprosté pohodě. Po návratu do Telče jsme odstavili lokomotivu a mohli jsme se odebrat k zhodnocení celé akce do restaurace Na růžku.

T334.0896 v Telči T334.0896 odstavuje historickou soupravu

1.8.1999 hned ráno na nás čekala drobná komplikace. Zapomněli jsme si v Jihlavě klíče od lokomotivy. Ale vše dobře dopadlo. Bohouš nám je dovezl do Třeště, kde jsme vyzvedávali Vlastu s jeho synem. Takže naštěstí vše dobře dopadlo. Bylo by asi zajímavé přijet do Telče a zjistit, že se nemůžeme dostat dovnitř. Po příjezdu jsme rychle připravili lokomotivu. Dnes nás čeká postrk na vlaku č.34471 a 34472 do Slavonic a zpět. Cesta proběhla bez komplikací. Ve Slavonicích jsme počkali na odjezd pravidelného osobního vlaku a provedli jsme výměnu lokomotiv. Parní lokomotiva doplnila vodu z hasičské cisterny a vše bylo připraveno na cestu zpět. Po 75 minutové pauze, kterou cestující využili k prohlídce Slavonic, nebo k exkurzi na lokomotivách jsme se vydali na zpáteční cestu. V Dačicích byla další pauza. Tentokrát celých 135 minut. Cestující tak měli možnost návštěvu místního zámku a města. Celá jízda tak byla velmi vhodná pro rodiny s dětmi. Z Dačic jsme vyrazili v 1429 směrem do Telče. Po cestě jsme v okolí trati potkávali spoustu fotografů. Počasí bylo naprosto ideální. po příjezdu do Telče proběhl nezbytný posun a příprava lokomotivy na přepravu do Jihlavy. Pak už jsme v klidu mohli jet domů.

První víkend je tedy za námi. Kromě prasklé naftové trubky a netěsného promazávacího čerpadla jsme jezdili bez závad. Stejně jako loni jsme pomohli dovézt historickou soupravu do cíle při závadě na parní lokomotivě 310.922.

T334.0896 v Dačicích T334.0896 ve Slavonicích T334.0896 v Třešti

13.8.1999 je opět lokomotiva přepravena do Telče na víkendové jízdy.

14.8.1999 dnes na nás čeká pouze odpolední pár vlaků do Kostelce u Jihlavy. Po obvyklém přeleštění lokomotivy je rosnička přistavena na konec vlaku č.34468, aby mohla pomoct parní lokomotivě 310.922. Ve 13.25 se souprava dává do pohybu a vyrážíme na cestu. Na lokomotivě je jako strojvedoucí Petr a s ním jede i Jirka. Bohouš a Láďa vyrážejí do terénu pořídit nějaké fotografie. Do Kostelce u Jihlavy cesta proběhla bez problémů. Při zpáteční cestě byla v Třešti 100 minutová pauza. Na plošinovém voze Res sehrál místní divadelní soubor představení. Rosnička tento vůz s kulisami přistavila před staniční budovu, kde se představení odehrávalo. Potěšující bylo, že rosnička zůstala na voze přivěšena, takže kromě velmi dobrého výhledu jsme se stali tak trochu součástí představení. Po skončení představení a odstavení vozu, pokračoval vlak č.34469 do Telče. Rosnička jezdila naprosto bez problémů a tak jsme tento nenáročný den zakončili opět v restauraci Na růžku.

T334.0896 a nezbytné přeleštění T334.0896 na postrku vlaku č.34468 T334.0896 a chvíle pro diskusi

15.8.1999 dnes se jede do Slavonic a zpět. Jízdí řád je stejný jako o prvním víkendu. Ve vlaku jeli kromě obyčejných cestujících také představitelé měst a obcí tohoto regionu, podnikatelé a zástupci ČD.

Přesně v 8.45 vyrazil vlak č.34471 s parní lokomotivou 310.922 v čele a s T334.0896 na postrku do Slavonic. Rosničku ovládá Petr a ostatní opět vyrazili na trať fotit. po příjezdu do Slavonic následovala 75 minut dlouhá pauza, kterou hosté využili na návštěvu místní radnice. Parní lokomotiva využila přestávky k dozbrojení vodou z hasičské cisterny. Poté mohla historická souprava opět vyrazit na cestu zpět. Také v Dačicích byla naplánována návštěva místní radnice. A protože jsme s naší lokomotivou stáli přímo proti dopravní budově, měli jsme dokonalý přehled jaké hosty vezeme. Přímo u naší rosničky se začali čestní hosté doslova houfovat. Bez rozdílu postavení či politické příslušnosti se s úsměvem ve tváři srdečně zdravili. Toto srocování hlavounů se podařilo zachytit i na fotografiích.

Začátek srocování hostů u T334.0896 A přidávají se další ... A bude nás víc, nebudem se bát vlka nic

Po návratu z radnice proběhlo ještě nezbytné upomínkové fotografování hostů u parní lokomotivy 310.922. Ve 14.29 vlak č.34472 mohl opět vyrazit na cestu do Telče. Než jsme odstavili náš stroj proběhla malá fotoakce před staniční budovou. Zapózovaly si všechny tři lokomotivy - T334.0896, 725.247-1 a 310.922. Tento opět bezproblémový den jsme tradičně zhodnotili u dobré večeře v restauraci Na růžku.

T334.0896 u Radkova T334.0896 na postrku vlaku č.34472 Setkání T334.0896, 725.247-1 a 310.922

Tímto dnem pro nás skončily čtyři dny jízd na postrku parního vlaku. Kromě problémů s 310.922 a drobných závad na rosničce, proběhly tyto jízdy na výbornou. V Dačicích nám dokonce přišel poděkovat jeden ze členů parního spolku za perfektní spolupráci. To rozhodně potěší. Prodávali jsme plakáty, pohledy a fotky lokomotiv, i když oproti konkurenci to bylo zanedbatelné množství.

Lokomotivy účastnící se akce v Telči:

725.247-1 T334.0896 a 725.247-1 310.922

WebDesign - © VB