Tento rok bude pro náš klub velmi zvláštní. Je to poprvé co nemáme žádné plány a ani úkoly, dokonce je nejistý i osud klubu samotného. V loňském roce jsme oslavili 5 let naší činnosti a zúčastnili jsme se nejlepších akcí, přišli jsme o lokomotivu a musíme založit další díl naší kroniky. Je to tedy jistě zajímavá souhra náhod nebo osud ?
Naše bývalá 710.896-2 je zatím v pronájmu v Mitas a.s. Praha a asi nikdo z nás nevěří, že se ještě vrátí.
Máme před sebou ještě další jednání s vedením o osudu rosničky
, ale žádný zásadní obrat k lepšímu
již neočekáváme. Přesto budeme i nadále pokračovat v klubové činnosti. Vlasta se bude nadále starat o naše
www.stránky a společně s Láďou budou poskytovat poradenské a výrobně-servisní služby pro našeho kamaráda a
jeho dvě přítelkyně (samozřejmě T334.0). Jelikož pro obě rosničky
se hledá vhodné umístění, zůstávají
stále u původních majitelů.
Jelikož náš kamarád si zatím nepřeje, aby z důvodu možných komplikací, bylo jeho jméno veřejné budeme mu
zatím říkat Nick Ross. My jeho obavy chápeme a proto se tak spokojme prozatím s tímto označením. Chápeme
že pro zvídavé čtenáře jsou to trochu Akta X
ale až přijde ten pravý čas, bude vše odhaleno ...
Na začátku ledna donesl Jirka skvěle zpracovaný záznam z Mikulášské jízdy 2003. Společně s ostatními záběry z dalších akcí dokumentuje a uzavírá naše pětileté působení.
16.1.2004 Vlasta dohodnul schůzku s vedením firmy na 20.1.2004. Měla by se definitivně uzavřít celá záležitost ohledně 710.896-2.
21.1.2004 odpoledne jdeme k panu řediteli na dohodnutou schůzku. Musíme však čekat na Jirku, který je
na servise. Po jeho příjezdu a krátké diskusi jsme seznámeni se stávající situací. Ředitel nám tlumočí
stanovisko svých nadřízených a předkládá nám další možné varianty řešení ohledně rosničky
. Všichni
máme tedy o čem přemýšlet. Jak to tak vypadá, žádná z těchto možností nikoho z nás nezaujala a tak asi
proběhne další kolo jednání.
1.4.2004 dnes v 8.00 proběhne další a asi poslední jednání mezi vedením JLS a KPZS. Máme
být seznámeni s posledním návrhem ČMKS ohledně rosničky
. Jednání se účastní Vlasta, Bohouš a Jirka. Z
vedení jen pan ředitel, který má již k dispozici předepsaný formulář se stanoviskem ČMKS. Díky tomu je jednání
velice rychlé a definitivní. Jsme bez rosničky
a není to apríl. Jediný Láďa měl oproti ostatním
pestřejší program. Pomáhal Nickovi s přepravou jeho rosniček
.
7.4.2004 Laďa přivezl do nového působiště různé potřebné věci a hlavně demontoval na provozní
rosničce
poškozené mazací potrubí, které odvezl. Tím vlastně začala naše pomoc pro pana Nicka Rosse
při údržbě a opravě rosniček
. Velkou výhodou se ukazuje dobrá poloha nového působiště. Od pana Rosse
jsme obdrželi vlastní klíče od obou lokomotiv. Tím máme neomezený přístup. Návštěvy tak můžeme organizovat i
na poslední chvíli.
5.5.2004 vedoucí nám naplánoval servis na naší bývalou
710.896-2 do Mitasu. Už bylo na čase.
Vše se však odvolalo. Firma nestačila včas zajistit trysky do motoru. Z našich zásob je nedáme ty už mají
jiné místo určení. Stejně jako veškeré naše zásoby a náhradní díly.
7.5.2004 Láďa s Vlastou přivezli další materiál. I tentokrát na nás čekal pan Nick Ross a to i přesto,
že jsme přijeli až večer. Vlasta si prohlédl naše nové působiště. Pak jsme se odebrali na kontrolní večeři do
místní restaurace, kde nás pan Ross seznámil se svými plány. Současně se domluvily i podrobnosti k objednanému
servisu na opravu provozní rosničky
.
11.5.2004 odjíždíme na oficiální servis do nového působiště získaných strojů. Naším úkolem bude plné
zprovoznění provozní rosničky
. Naložili jsme svářečku i autogen a proto jede s Láďou a Vlastou i
Jirka K. Dokud jsme při síle musíme namontovat opravené kardany. To se nám celkem podařilo až na jeden. V
náboji byl špatný závit a tak Laďa vyrazil obcházet místní firmy, aby si vypůjčil potřebné závitníky. Měl však
smůlu. Mezitím Vlasta opravoval přepínače na stanovišti. Ostatní připravovali nárazníky a pružiny náprav na
výměnu. Nejdříve jsme začali pružinami. Celá výměna pružin se prováděla pomocí heverů. Bohužel se hevery v
některých místech propadaly do betonové podlahy. To maličko komplikovalo naši práci. Ani stavěcí šrouby nám to
neulehčily. Ale i přesto se nám celá operace podařila a rosnička stojí na nových pružinách.
Před odchodem na oběd se ještě namontoval na střešní trám plech na srážení kouře, aby náhodný kousek žhavého
karbonu nepodpálil střechu nového působiště. Při obědě v restauraci nás Nick seznámil se svými plány pro obě
rosničky a obytný vůz. Všichni tři jsme v němém úžasu poslouchali jeho vize a bylo nám jasné, že to bude celkem
snadná
práce. Asi tak na celý život a malej kousek k tomu...
Po polední pauze jsme nastartovali lokomotivu, abychom mohli vyměnit malé nárazníky za velké. Tím by se dalo říci, že máme ty nejhorší práce za sebou. Dodělalo se ještě pár drobností. Přesto budeme pokračovat i další den.
12.4.2004 budeme pokračovat v opravách na provozní rosničce
. Dnes musíme opravit kabinu
provozního
stroje. Přivařily se nové stříšky na kabinu a opravily se utrhané sváry na zábradlí. Dále
jsme vyměnili brzdové hadice s kohouty a namontoval se náhon na rychloměr. Bohužel jsme na něm našli další
drobné závady, takže smůla. Funkční bude zatím jen registrační rychloměr. S prací končíme opět až v
odpoledních hodinách. Kromě opravy náhonu jsme zvládli vše, co jsme měli v plánu. Samozřejmě, že jsme tady
zanechali i nějakou činnost pro pana Rosse. Při pálení autogenem jsme totiž zjistili, že ventilátor, který má
odsávat kouř z haly ven, se celá léta (zhruba 38 let) točil obráceně... Taky bude potřeba sjednotit starý typ
zásuvky na 380 V, abychom s sebou nemuseli vozit různé redukce k zásuvkám.
20.5.2004 Láďa dokončil opravu náhonu na rychloměr. Přitom zjistil, že je ještě špatný unášeč na
tachodynámko. Zatím tedy bude fungovat jen mechanický rychloměr. Z neprovozní
se odmontoval pult, který
společně s dalšími díly odvezl Láďa na opravu.
3.6.2004 dneska byla provedena revize na provozním
stroji.
8.6.2004 dopraveny opravené kardany pro neprovozní
stroj a nějaké elektro součástky.
19.6.2004 dnes se do nového působiště přijel podívat Vlasta s manželkou. Pan Nick Ross uspořádal prohlídku s odborným výkladem pro rodinné příslušníky, aby získal jejich náklonnost, pro naše další víkendové výlety. Zároveň zapojil přítomné dámy do plánování úprav obytné části depa.
27.6.2004 první víkendový servis do nového působiště. Laďa přivezl další část zařízení tj.dvě skříně,
postel a další část opravených dílů - kardany, nárazníky. Na provozní
stroj se podařilo opravit unášeč
na tachodynámko, takže se odstranil další restík z dřívějška. Na neprovozním
stroji však stále
neprobíhají žádné opravy. Zatím se jen rozebírá a veškerá naše činnost je zatím zaměřena na zprovoznění
prvního stroje a na úpravy a vybavení prostor v depu. Od Nicka jsme dostali první zakázku. Potřebuje vyrobit
mříže na okna a regál do dílny, kam se uloží náhradní díly. Ty se zatím skladují na podlaze. Ještě jsme prošli
zbývající závady na provozní
rosničce.
Největším problémem je velké množství prorezlých děr na kabině a kapotě. Laďa proto navrhuje část poškozených míst vyklepat a vyvařit. Nick po krátké diskusi souhlasí a tím je vše důležité vyřízeno. Jede se domů. Zatím ty výjezdy nejsou moc pracovně náročné, ale co není, může být.
21.8.2004 po delší pauze se jede opět do nového úkrytu. Prodleva nebyla způsobena tím, že je léto
období odpočinku, ale naopak nás zdrželo dokončení zakázky pro vybavení depa. Laďa tedy opět přiváží plné auto
nářadí a materiálu. Od rána se snažíme namontovat mříže na okna, abychom zabezpečili objekt proti nezvaným
hostům. To nám vzhledem k okolnostem trvalo až do odpoledne, kdy jsme v dílně smontovali regály. Do těch už
zbývá jen zakoupit prkna. Po splnění těchto úkolů jsme se mohli konečně pustit i do prací na neprovozním
stroji. Začali jsme úpravou zadního pultu kolem ruční brzdy. Ten jsme rozřezali takovým způsobem, že Nick má
pochybnosti, jestli ho dáme opět dohromady. Zatím jsou v něm jen další díry a zprohýbané plechy. Večer, když už
jsme toho měli plné zuby, jsme ještě přivařili na provozní
stroj zemnící kostky a namontovaly se kabely.
To jsme dělali podle rozpisu ve zprávě o elektrické revizi. Tak jsme končili pozdě v noci. Do auta se naložil
kompresor 3JSK75 a nějaké díly určené k výrobě kompresorové jednotky pro pana Rosse a hurá domů. Zase máme co
dělat a opravy na neprovozním
stroji musí opět počkat. Zatím máme jen opískované pulty, rozebrané
brzdiče a dvířka k pultům. Při zpáteční noční jízdě se Laďa díky několika objížďkám dostal na spoustu neznámých
míst, které snad nebyly ani na mapě. Některé vesnice nebyly ani osvětlené, natož aby byla řádně označená
objízdná trasa. Místní to asi znají a večer tam asi nikdo nejezdí. Celý tento dnešní výlet trval asi 18 hodin.
30.9.2004 konečně naši skladníci koupili trysky do vstřikovačů a tak můžeme jet na servis do Mitas a.s.
Praha. Tento servis je nahlášený již skoro půl roku a po celou tuto dobu se odkládal. Než jsme se pustili do
práce, provedli jsme malou prohlídku stroje. Těžko se však dalo odhadnout, kolik času věnuje obsluha údržbě.
Při našem příjezdu tvrdili, že mají moc práce a tak jsme čekali až dokončí posun. Pak samozřejmě seděli až do
konce směny na dílně. Na motoru jsme vyměnili všechny vstřikovače, které jsme si přivezli z JLS, zkontrolovali
jsme ještě olejové náplně. Při zjišťování dalších závad se Laďa dozvěděl, že: teda ta lokomotiva hodně kouří
a ucpávají se sítka na dopravních čerpadlech
. Už je ale nezajímalo, že jim teče voda z 12. hlavy. Když jsme
chtěli udělat zápis o provedené opravě bylo nám řečeno, že žádnou knihu oprav nedostali. Naznali jsme tedy, že
bude lepší s nimi nediskutovat a jeli jsme zpět domů.
17.10.2004 tentokrát jede Vlasta s Laďou na nové působiště na výslovné přání pana Rosse, který
potřebuje dokončit opravy na provozní
rosničce. Budeme mít tedy plné ruce práce. Opět přivážíme část ND
a ruční brzdu na neprovozní
. Hned po příjezdu se pouštíme do práce. Vlasta kontroluje elektroinstalaci
a montuje na lokomotivu počítadlo motohodin. Bude tak přehled o jejím provozu. Laďa nejdřív odjíždí k pumpě,
kde bere do sudu naftu pro provozní
stroj a hned po návratu se pouští do opravy kabiny. Asi v nejhorším
stavu je sloupek u dveří na pravé straně. Vlastně vůbec celá pravá strana je v dost špatném stavu. Dalo by se
říci, že se spíše rozpadá. S vypětím všech sil se nám podařilo do večera všechny zadané úkoly splnit. Vlasta
dal do pořádku elektriku a Láďa zavařil nebo vyklepal většinu děr. Po nabití baterek je lokomotiva připravena
na kontrolu od majitele. V těchto večerních hodinách jsme se dostali i k práci na neprovozním
stroji.
Pokusili jsme se opravit ruční brzdu. Kromě nás nastoupila na brigádu i přítelkyně pana Rosse. Pokračovala v
úklidu umývárny, která nebyla čištěna asi tak 20 let nazpátek. Také se starala o stravu a teplo v místnosti. V
pozdních večerních hodinách odjíždíme zpět domů do Jihlavy.
26.10.2004 Láďa se opět objevil na novém místě. Při vstupu do haly zažil šok. Na každém volném kousku
byly narovnány nějaké součástky. Ty přivezl pan Nick Ross ze svých skladů a skrýší. Naštěstí u provozního
stroje byl kousek volného místa a tak se mohl namontovat opravený brzdový rozvaděč. K opraveným rozvaděčům jsme
obdrželi i patřičné doklady. Namontoval i opravené potrubí ke stěračům. Na neprovozním
stroji se podařilo
namontovat i přivezenou opravenou ruční brzdu a tak se může začít s bádáním, jak nejlépe opravit poškozený
stojan brzdy a pult.
27.10.2004 tentokrát se Laďovi podařilo na neprovozním
stroji rozřezat a upravit stojan brzdy
tak, aby byla zlepšena jeho funkčnost i pevnost. Na provozním
stroji dokončil montáž obložení kabiny,
které bylo demontováno při opravě děr na kabině. Přesto že se jednalo o původní obložení, šlo namontovat
špatně a ještě ke všemu nešly zamknout dveře do kabiny. To způsobila oprava rohu kabiny, který se konečným
zchladnutím materiálu pohnul. Nakonec se po menších úpravách však dílo podařilo.
14.11.2004 obdrželi jsme další rychlou objednávku. Je potřeba rychle vyrobit plechy pro čísla na
provozní
lokomotivu. Laďa je veze vlakem. Zároveň bude asistovat při výměně oleje v motoru a čištění
filtrů. Než přijela pracovní posila, podařilo se mu napasovat cedule. I když každá díra na kabině byla jiná.
Po nastartování a vyjetí provozní
lokomotivy jsme začali vypouštět olej do připravených nádob. Nyní se
při hledání těch správných kohoutů a trubek hodily zkušenosti z oprav na 710.896-2. I když ty polní podmínky
zde se nedají srovnávat. Po vyčištění a kontrole filtrů, probíhalo čištění drobných olejových úniků na stroji.
Po krátké pracovní poradě se Láďa vrací vlakem zpět a další práce přenechal kolegům.
16.11.2004 asistujeme na váze v DYKO Kolín při vážení provozního
stroje. Samotné vážení začalo
až po 8 hodině. Ale vše dopadlo na výbornou. Obavy byly, protože po výměně pružin jsme lokomotivu seřídili
pouze pomocí metru. I samotná jízda do Kolína dopadla dobře. Po zvážení a vystavení dokladů odjíždíme do
místního depa. Tady má pan Ross domluvené mytí lokomotivy. Jsme umístěni v remíze na mycím stání. Než přišla
kompetentní osoba, která má na starost čištění, dostavili se i elektrikáři, kteří zkontrolovali baterky. Ti
nám potvrdili jen to,co už jsme věděli. Malým zpestřením tohoto jinak normálně probíhajícího dne byl pokus
blíže neidentifikovatelného civilisty-legislativce, který se nás snažil dost nevybíravým způsobem z remízy
vyhnat. Měl však smůlu. Protože tady už nebylo našich služeb potřeba, vrací se Laďa v poledne vlakem do
Jihlavy a samozřejmě se seznamem dalších závad. Na neprovozním
stroji nefungují stěrače. Naštěstí
tenhle druh oprav máme nacvičený z 710.896-2.
29.11.2004 konečně do místa dovážíme kompresorovou jednotku. Nick na ni netrpělivě čeká, aby mohl začít
oklepávat barvu na neprovozním
stroji. Samotná výroba tohoto zařízení proběhla poměrně rychle. Ale
vývoj a neustálé úpravy zabraly hodně času. Samotnou zakázku jsme získali už v srpnu, kdy nám pan Ross dodal
kompresor 3JSK75 (prý zánovní z kovošrotu), motor, otočná a pevná kolečka k pojezdu, nějaké kohouty a spojku
na hadice. Zadání zakázky bylo, aby celé zařízení bylo pokud možno mobilní a co nejvíce univerzální. Pro
použití jak k plnění stabilní jímky a k natlakování jímek na lokomotivě, tak i napájení hadice pro vzduchové
nářadí, s možností úpravy tlaku. Po obhlídce různých podobných zařízení tovární výroby, jsme začali s vlastním
vývojem. Je rozhodnuto, že na vozíku bude jen kompresor s motorem a příslušenství. K jímkám se bude připojovat
zvlášť pomocí univerzálních hadic. Tak bude kompresorové soustrojí univerzální, zmenší se rozměry a celková
hmotnost. Ta se i tak pohybuje kolem 150 kg (a to je bez vzduchojemu). Dodaná pevná kolečka jsme kvůli váze a
jejich provedení zavrhli hned. Místo nich dodáme kolečka z pojízdného kontejneru. K tomu všemu jsme zjistili,
že ani kompresor není v nejlepší kondici a bude vyžadovat větší opravu. To by se musel asi stát zázrak,
abychom mohli něco dělat v klidu a bez problémů. Po těchto přípravných pracích jsme začali s kompletací.
12.11.2004 Vlasta začal s oživováním kompresoru. Vše proběhlo hladce a tak jsme mohli začít se zkušebním provozem, při kterém se zaběhne i opravený kompresor. Kompresor dodával do lokomotivy tolik vzduchu, že jímky byly hned plné a tak jsme museli nechat ještě otevřený odkalovací kohout, abychom mohli vše řádně odzkoušet. Jediným problémem bylo přetížení elektrické sítě. Nestačili jsme měnit pojistky. Konstrukční závady jsme odstranili hned. Bylo nutné vyztužit upevnění manometru a při pojezdových zkouškách se nám rozpadlo otočné kolečko. Jinak vše ostatní fungovalo tak, jak jsme očekávali. Součástí celého zařízení jsou i univerzální připojovací hadice, na které se podle potřeby budou nasazovat různé druhy koncovek. Ty umožní připojit kompresor přímo přes příslušenství (odolejovač - škrtič) nebo příslušenství připojit přes jímku a to buď stacionární nebo na lokomotivě. Jediné co se nám nepodařilo (kvůli rozměrům), aby se toto příslušenství dalo ukládat na zařízení. Při skládaní a ukládání kompresoru jsme pořádně prověřili pojezd, který obstál na výbornou. Teď už si musí jen pan Nick Ross zařídit připojení kompresoru k síti. Má jen obavy, aby to ty rozvody utáhly.
12.12.2004 opět se jede do nového místa. Je sice pravda, že se kvůli absenci vytápění na hale rozhodlo
o omezení práce přes zimní období, ale okolnosti tomu chtěly, že se tato akce musí uskutečnit. Auto je opět
plné náhradních dílů, nářadí a hlavně zimních doplňků. Cesta tam však byla malý horor. Po celou dobu je hustá
mlha, takže se jede krokem. Část cesty je kvůli dopravní nehodě uzavřena a tak se kličkuje neznámým terénem po
okolních komunikacích. Cesta trvala skoro 3 hodiny. Snad to nebylo varování před něčím horším, ale zbytek
cesty už byl v pořádku. Hlavním a nejdůležitějším úkolem je dokončit připojení kompresoru k venkovní jímce. V
Jihlavě si Laďa připravil od oka potrubí potřebné k dokončení vzduchových rozvodů. Než přijeli pomocníci,
pokračoval Láďa v úpravách zadního pultu a stojanu ruční brzy, ale hlavně se snažil trochu vyhřát ubikaci a
stanoviště na neprovozní
lokomotivě. Po jejich příjezdu jsme se pustili do práce. Jeden pomocník
vyboural ve zdi otvor pro protažení potrubí od jímky do haly a Laďa s Nickem odklízeli věci u jímky. Následně
jsme jímku trochu očistili, podložili a bez větších úprav jsme namontovali připravené potrubí. Ještě musíme
dovést a namontovat pojišťovák
na jímku. Díra ve zdi se zatím ucpala novinami, aby netáhl dovnitř
mrazivý vzduch z venku. Tím byly práce na rozvodu vzduchu ukončeny. Nick byl nadšený a už se těší na
oklepávání barvy. Nejdříve jsme na provozní
stroj přivařili na Nickovo přání madlo pod šroubovku. Když
už jsme mu poškodili nový lak na čelníku, tak jsme na něm obrousili i zbytky starých svárů a svár v místě
opraveného čelníku. Ten se táhl po celé délce, takže nebylo poznat, že ten čelník byl již nově natřený. Nick
jen tiše vzdychal...
Pak jsme se oba společně pustili do demontáže topení na stanovišti neprovozního stroje, včetně potrubí. Vše se
odveze k opravě. Pomalu si zvykáme, že práce na neprovozní
rosničce připomínají opravu 710.896-2. Na co
se šáhne, to se rozpadne nebo se musí složitě opravovat. Větší díl při demontáži odvedl Nick, který se dokázal
nacpat do zadního pultu k topení, aby prý dokázal, že umí vzít za práci. Byl to nádherný pohled, který byl i
řádně zdokumentován a ohodnocen. I druhý kolega si dnešní den užíval
. Protože si postěžoval, že je mu
zima, dostal od přednosty práci. Zanedlouho již zuřivě řezal tupou pilou dřevo do kamen. Prý aby se v té zimě
trochu ohřál
. Dál pak společně s Nickem odstrojovali zadní kapotu neprovozní
rosničky, aby byla
připravena k převozu. Laďa mezi tím usadil držák na kanystry a pokračoval v opravě zadního pultu. Protože však
s prací nekončil, pustili se jeho vymrzlí kolegové do úklidu kolem lokomotiv, aby se dalo kolem nich chodit.
Stále se tam totiž nacházejí hromady dílů na různá vozidla. Proto jsme mu depo přejmenovali na
Železniční vrakoviště
. Zároveň jsme mu doporučili, že když ty věci roztřídí a rozloží v regálu, může
tam vodit exkurze nebo si otevřít prodejnu pro sběratele kuriozit. Na závěr dnešního dne jsme si nechali jako
malou perlu montáž ruční brzdy. To byla ale chyba. Závit ruční brzdy, která se přivezla, nepasoval do závitu
kamene na neprovozní
rosničce. Byl už asi mechanicky nebo tepelně poškozen. Takže opět smůla. Vše se
muselo opět rozebrat a odvést zpět. Oba zmrzlí kolegové to určitě přivítali s nadšením, protože to znamenalo
konec pracovní brigády a mohli se tak těšit na návrat domů do tepla. Dnes se konečně udělalo kus pořádné práce
na neprovozním
stroji, který se zatím jen rozebírá. Všichni jsme se vydali do města navštívit nějakou
restauraci, abychom se ohřáli a najedli. Po kontrole všech zavřených restaurací jsme nakonec celí provlhlí od
mlhy a drobného deště zakotvili
u nápojového automatu v čekárně místního nádraží. Po odjezdu kolegů
vlakem odjíždí zpět i Laďa. Cesta zpět opět nebyla žádný med. Všechno zamrzlo, silnice byla jako sklo a auto
si místama dělalo co chtělo. Ještě ke všemu nechtělo topit. Díky hmotnosti nákladu a troše štěstí dojel v
pořádku, což se nedalo říci a spoustě aut, které se po cestě různě povalovaly mimo vozovku. Ta ranní cesta byla
asi opravdu varováním.
15.12.2004 Laďa se zastavuje v novém místě. Bude montovat opravenou ruční brzdu. Zároveň provedl poslední úpravy na stojanu brzdy. Tím se množství rozdělané a nedokončené práce pro rok 2005 snížil. Nyní již zbývá jen celý stojan svařit a znovu oplechovat.
16.12.2004 toto je pro všechny rosničkáře
slavnostní den. Přednosta pan Nick Ross se rozhodl
tímto dnem uspořádat vždy ke konci roku tradiční setkání všech jeho podřízených
vedoucích pracovníků,
obyčejných dělníků z dílny a samozřejmě pro zástupce dalších spolků, které uspěly v konkurzu na opravu
lokomotiv pro nové depo. Ty mají těmito zakázkami pro své členy zajištěnou práci na mnoho let dopředu...
Po práci vyráží všichni zvaní hosté (Petr, Vlasta, Laďa) do Havlíčkova Brodu, kde se koná předvánoční oslava.
V restauraci naše pětičlenná skupina obsadila jediný volný stůl u výčepu. Po objednání občerstvení přednesl
pan přednosta svůj krátký
projev. V něm poděkoval všem přítomným za odvedenou práci a seznámil nás se
svými plány pro další období. Tyto plány měl tak skvěle promyšlené a byly tak omračující, že je všichni
přítomní vyslechli v němém úžasu a jen souhlasně přikyvovali, jak se od podřízených ostatně očekává. Po tomto
projevu se rozproudila volná diskuse a zábava. Obrazovou dokumentaci na besídce pořizoval přednosta osobně,
snad aby měl na každého nějaký kompromitující materiál
. V brzkých večerních hodinách byla pak celá akce s úspěchem
ukončena a všichni se v pořádku vraceli k domovům. Během této cesty se probírali nové informace, které jsme
získali při tomto krátkém, ale bezesporu příjemném odpoledním setkání.
26.12.2004 Laďa odváží vlakem do nového místa nabíječku, aby se mohli oživit baterky na provozním
stroji, která by v případě potřeby provedla posun při chystané velké akci X 1
. Ta je naplánovaná na dny mezi
vánočními svátky. Vzhledem k váze celého zařízení to byl sparťanský
úkol. Zvlášť při cestě na nádraží
a při přestupování mezi vlaky. Současně veze v batohu ještě elektrické topítko + kabel, které bude vyhřívat
strojovnu, aby nebyl motor promrzlý. V krátké pauze mezi vlaky vysadil dveře od kabiny a demontoval poklopy
nad motorem + některé další části kapoty, které by se mohly odvézt. Přitom odhalil tajemství záhadného
stojánku na střeše přední kapoty neprovozního stroje. Ten slouží jako držák otevřených poklopů nad motorem.
28.12.2004 akce X 1
je kvůli počasí prozatím zrušena. Jede se tedy zpět vlakem pro nabíječku. A tohle
byla naše poslední letošní akce
.
Na závěr letošního roku 2004 opět malé shrnutí. Skončil první rok ve kterém jsme v podstatě bez lokomotivy.
Píšeme druhý díl kroniky a svým způsobem už nejsme jako klub ani v původní sestavě. Laďa s Vlastou zatím
úspěšně pokračují v opravách rosniček pro Nicka Rosse a zatím toho nelitují. Je to také tím, že parta lidí
kolem něj jsou samí nadšenci a proto i práce s nimi probíhá v klidu a s humorem. Veškeré finanční náklady
oprav nese na svých bedrech pan Nick Ross. My dodáváme jen poctivou práci a draze nabyté zkušenosti z oprav
710.896-2. Na žádost pana Nicka Rosse mu také evidujeme odpracované hodiny při opravách rosniček. To sice může
vypadat, že naše práce začne být organizovaná a skončí svoboda rozhodování o práci. Ale my to bereme s humorem
a jak jsme několikrát panu Rossovi řekli: Kdybychom to dělat nechtěli, tak to neděláme
. Takhle většinou
reagujeme, když nám pan Ross neustále za něco děkuje. Taky se nám jeho snahu o zavedení určitého pořádku
podařilo obrátit na ruby
. Ale při objednávání práce se vždycky dohodneme tak, aby to všem vyhovovalo
nebo podle toho co je zrovna potřeba. Abychom mu udělali radost, pojmenovali jsme naší další činnost jako ve
skutečném depu. Zároveň jsme si rozdělili i funkce, které tak nějak vyplynuly z naší práce a neznalá osoba by
byla určitě překvapená. To občas přináší i veselé okamžiky. Kromě psaní odpracovaných hodin, jsme si očíslovali
i různé drobné úpravy stroje, které jsou naším nápadem a budou přínosem pro lepší stav lokomotivy. Co se týče
odvedené práce úspěšně jsme se podíleli na opravách provozní
rosničky. Pomohli jsme s úpravami v
objektu depa a volným tempem pokračujeme s opravou neprovozního
stroje. Na něm je kompletně rozebráno
stanoviště a zadní kapota. Uvidíme jak nám to půjde příští rok.
04 | 01 L | vyztužení zadního pultu |
04 | 02 P | oplechování zadní stěny kolem topení |
04 | 03 L | nové uložení převodů ruční brzdy |
04 | 04 L | nové uložení kaloriferu v kabině a změna kohoutů |
Přednosta depa | Nick Ross | |
Vedoucí ekonom | Nick Ross | Odbor 1 |
Vedoucí oprav | Láďa | Odbor 2 |
Elektro opravy | Vlasta | Odbor 3 |
Mediální oddělení | Vlasta | Odbor 4 |
Stavební úsek | Zdeněk | Odbor 5 |
Velitel hasičského družstva | Nick Ross | |
Velitel ekologického družstva | Nick Ross | |
Ochrana a bezpečnost | pan domácí | Odbor 6 |
WebDesign - © VB