Nový rok jsme zahájili roznáškou novoročních přání. Nové opravy zatím neplánujeme, musíme nejdříve odstranit resty z loňska. Ze všeho nejdřív musíme provést prohlídku torzních vzpěr.
21.2.2000 konečně se nám podařilo přistavit lokomotivu na kontrolu pojezdu. Sešli jsme se v hojném
počtu - Láďa, Jirka a Bohouš, takže práce šla rychle od ruky. Zatím jsme demontovali vzpěry jen na první a
třetí ose. Nikdo z nás zatím netuší jaké překvapení nám rosnička
zase nachystala.
22.2.2000 při defektoskopii se našly trhliny na obou vzpěrách. Bude nutné je opravit. Láďa se mezitím pustil do výroby nového naftového potrubí.
25.2.2000 bylo dokončeno navaření vzpěr. Nyní vše záleží na našich soustružnících. Také nám zatím chybí nová ložiska do vzpěr.
3.3.2000 konečně máme nové ložiska. Můžeme začít s kompletací pojezdu. Jirka bude stříkat dveře na
rosničku
. Zřídili jsme si na montovně malou lakovnu.
8.3.2000 Jirka včera nastříkal dveře. Ale ráno jsme zjistili, že barva se zvedla a celá práce byla k ničemu. Nikdo z nás neví proč, asi za to může špatný podklad. Během dne jsme odstranili barvu a uvedli dveře do původního stavu. Odpoledne se podařilo namontovat vzpěry na první i třetí osu a mohla se vyndat vzpěra z druhé osy. Ta se musí ještě překontrolovat.
9.3.2000 byla namontována vzpěra na druhou osu. Takže po 16 dnech je lokomotiva opět provozní.
Odpoledne ještě Jirka znovu nastříkal dveře. Ale znova se nezadařilo. Jirka je z toho nešťastný a rozhodl
se dveře zanést ke konkurenci
do lakovny.
17.3.2000 montovna se začíná plnit lokomotivami a rosnička
začíná překážet. Rozhodli jsme se
nečekat na dveře a vrátit ji do KRONOSPANU.
20.3.2000 dneska jsme se dozvěděli proč se Jirkovi nedařilo nastříkat dveře. Vše zavinila špatná barva. Nyní Jirka může být klidný, nebyla to jeho chyba, s tou barvou to nedokázali ani odborníci v lakovně. Musíme tedy koupit novou barvu, aby se dveře mohli dokončit.
11.5.2000 konečně jsou nastříkány dveře. Ale jsou zřejmě prokleté, jelikož do nezaschlé barvy napadaly nečistoty a prach. Po třech měsících máme sice dveře nastříkané, ale opět nepoužitelné. Musíme zase znovu dveře obrousit a nechat nastříkat. Začíná nás také tlačit čas. 20.6.2000 se máme účastnit II. ročníku výstavy veteránů v Dobroníně.
14.6.2000 přivezli jsme si rosničku
, aby jsme ji mohli nachystat na výstavu v Dobroníně. Až na
prasklé naftové potrubí probíhalo vše v klidu.
17.7.2000 dnes vyrazila naše 710.896-2 s 711.703-9 do Dobronína na II. ročník výstavy veteránů. Stejně jako loni jsme se stali doplňkem výstavy historických vozidel.
11.6.2000 za účasti Ládi proběhlo závěrečné jednání ohledně zapůjčení rosničky
na jízdy v Telči.
Lokomotiva bude zapůjčena a k dispozici bude i firemní auto na dopravu obsluhy.
19.7.2000 konečně máme čas nastříkat prokleté
dveře. Jirka se je rozhodl nastříkat, i přes
všechny předchozí nezdary. Konečně se podařilo úspěšně nastříkat vnitřní stranu dveří. Teď ještě zbývá
dodělat venkovní zelenou stranu.
24.7.2000 zahájili jsme přípravy rosničky
na jízdy v Telči. Bohouš natřel povrch lokomotivy
směsí nafty a petroleje, aby pustila špína. Pak se zapojil Jirka s Láďou. Ale špína odolávala a tak se
čištění protáhlo až do čtvrtka.
26.7.2000 Jirka nastříkal dveře na zeleno. Ovšem dveře stále vzdorují. Do čerstvě nastříkané barvy nakapala voda, která protekla střechou montovny při bouřce. Pro nás to znamená znovu dveře přebrousit a nastříkat. Trochu to začíná připomínat nekonečný příběh ....
27.7.2000 probíhají poslední přípravy před odpoledním odjezdem do Telče. Podle plánu by se
rosnička
měla okolo 15. hodiny připojit ke konvoji z České Třebové a společně pokračovat do Telče.
V 15.40 vyráží celý konvoj, s naší rosničkou
v čele, z Jihlavy. Jako strojvedoucí s námi
jede Petr. Ve stoupání u Rantířova se lokomotiva postarala o zajímavé kouřové efekty. Opět se začal vypalovat
karbon nahromaděný ve výfucích. V Kostelci se vedení ujala 726.247-1 a do Telče jsme dorazili v
17.40. Pak už zbylo jen odstavit celou soupravu na určené místo a můžeme vyrazit domů.
29.7. - 30.7.2000 se účastníme parních jízd v rámci Parního léta v Telči. Naše 710.896-2 zajišťuje postrk historické soupravě v jejímž čele je již tradičně 310.922. Na závěr sobotního ježdění jsme zjistili prasklé olejové potrubí k regulátoru. Museli jsme zajistit rychlou opravu, aby lokomotiva byla druhý den opět provozuschopná. Jinak jízdy probíhaly bez problémů. Ovšem počasí se moc nevyvedlo, což bylo znát i na počtu cestujících.
7.8.2000 Láďa dostal informaci, že odpadá naše další ježdění v Telči. Vypadá to na konec letošního
ježdění a asi i definitivní konec našich jízd v Telči. V dalších dnech se dozvídáme drby
na náš účet,
ale i to že 310.922 měla při jízdách problémy. Pomluv neustále přibývá a proto se Láďa obrátil přímo na
pořadatele s žádostí o vysvětlení celé situace. Po telefonickém rozhovoru je nám jasné, že jízdy v Telči pro
nás definitivně skončily i když ne naší vinou. Jako hlavní problém se ukázalo, že pořadatelé očekávali kromě
lokomotivy i finanční příspěvek od našeho vedení. Také to, že 310.922 uveze soupravu sama sehrálo svoji roli.
Rosnička
byla potřeba hlavně v roce 1998, kdy bylo velmi suché léto a hrozilo zapálení polí od jisker
z páry a vozila se těžší souprava. Letošní jízdy pro nás byly tedy nadobro poslední. Doufáme, že se časem
veškeré emoce uklidní a všichni budeme na jízdy v Telči vzpomínat jen v dobrém. Nezbývá tedy než popřát
pořadatelům hodně úspěchů při pořádání dalších jízd a mnoho spokojených cestujících.
8.12.2000 od léta stojí rosnička
v KRONOSPANU. Zde ji občas protočí, aby se oživyly baterie.
Dnes jsme si nachystali plechy na nové smaltované čísla, které si necháme zhotovit.
V tomto roce rosnička
najezdila 454km. Účastnili jsme se
II. ročníku výstavy veteránů v Dobroníně a
Parního léta v Telči. Je pravdou, že letošek se moc nevydařil. První akce
se setkala s totálním nezájmem veřejnosti a Parní léto v Telči pro nás skončilo předčesně. Na druhou stranu
jsme rádi, že se nám podařilo provést revizi pojezdu.
WebDesign - © VB