V tomto roce si snad konečně pořádně zajezdíme. Čekají nás velké oslavy 100 let trati Tanvald - Kořenov -
Szklarska Poręba Górna. Zatím nemáme naplánované datum zahájení příprav rosničky
na tuto akci. Láďa
je nemocen a ostatní členové klubu jsou v práci i doma plně vytíženi. Prozatím tedy vyčkáme, času je dost.
28.3.2002 přišla oficiální pozvánka na oslavy v Tanvaldu i s předběžným jízdním řádem. Oslavy by měly probíhat od 29.6. do 7.7.2002. Jezdit tedy budeme pět dní, což obnáší asi 440km a k tomu ještě cesta z Jihlavy do Liberce a zpět. Vše má být ještě upřesněno a máme poslat své požadavky.
18.4.2002 Vlasta domluvil audienci u ředitele, kam se vydal společně s Láďou. Ředitel a vedoucí provozu nás vyslechli a bez větších připomínek naše požadavky odsouhlasili. Dál pak jednání pokračovalo jako výrobní porada. Pro nás je podstatné, že můžeme odeslat naše požadavky do Jablonce.
V průběhu května se pomalu začínáme připravovat na oslavy v Tanvaldu. Máme doplňenou plnou nádrž a hotovou elektrorevizi. Vedení splnilo svůj slib.
16.5.2002 díky spolupráci s kolegy ze Stránek přátel železnic je zahájen zkušební provoz našich www stránek. Zároveň byla zřízena i klubová e-mailová adresa. Celý projekt si vzal za svůj Vlasta.
27.5.2002 došlo k nejhoršímu. Potvrdilo se co jsme již tušili - v Tanvaldu jezdit nebudeme. V organizaci celé akce to nějak zaskřípalo. Láďa se snažil několikrát kontaktovat organizátory, ale marně. Nikoho se nepodařilo zastihnout. Po zhodnocení celé situace se rozhodujeme, že nebudeme dál podnikat další kroky a celou akci prostě budeme muset oželet. Smůla ohledně ježdění se nás stále drží.
22.7.2002 Richard se obrátil na Láďu s dotazem jestli si nechceme zajezdit. Naším úkolem by bylo
dělat postrk parnímu vlaku při oslavách v Telči. Vše bylo dost narychlo a neměl kdo lokomotivu připravit.
Jirka a Láďa z důvodu nemoci a Vlasta s Bohoušem byli služebně pryč. Pomocí telefonů jsme se dohodli, že
nabídku odmítneme. Na postrku se tak objevuje jihlavský hektor
721.190-7. Přesto se náš klub podílel
na přípravách - Láďa zapůjčil ze svého depozitáře hvězdy na hektora
. Na oslavách se také prodávaly
nové pohledy s naší rosničkou
, autorem jedné z fotografií je Láďa.
15.8.2002 na stránky je přidáno počitadlo přístupů. Budeme tak mít přehled jaký je zájem o naše stránky. Zároveň je naše stránka zaregistrována na serveru Na vrcholu, budeme tak mít podrobný přehled o přístupech.
11.9.2002 dnes nás kontaktoval Pavel s prosbou o pomoc. Shání gumy do oken na jejich rosničku
T334.0869. Navrhl nám bližší spolupráci a zároveň nás pozval na květen příštího roku do Lužné u Rakovníka.
19.9.2002 Láďa předal Pavlovi gumy do oken. Rýsuje se nám bližší spolupráce a pokud vše půjde dle
plánu, mohli by jsme se objevit příští rok v Lužné na zahájení sezóny. Dále se na příští rok rýsuje ježdění
na Mrkvancové pouti
v Polné. Od našeho vedení máme přislíbenou účast. Zatím to na příští rok vypadá
slibně, ale spousta akcí která nám nevyšla nás nutí zatím moc nejásat. Vše záleží na dohodě našeho vedení a
kompetentních lidí z ČD. Dále nám byla nabídnuta i možnost ježdění při výročí tratě Dobronín - Polná v roce
2004, ale to je opravdu daleko. Uvidíme co z toho se nakonec opravdu realizuje.
30.9.2002 na rosničku
čeká práce pro JLS. Jejím úkolem je cesta do Kolína na váhu, kam má
doprovodit lokomotivu 797.702-8. Příprav na cestu se ujal Vlasta a Petr. Jirka s Bohoušem jsou mimo firmu a
Láďa je nemocen. Rosničce
se moc nechtělo. Povedlo se ji sice nastartovat ale vypadl přeběhák a
lokomotiva stopla. Pak už se jí nepodařilo nastartovat. Po oživení baterií rosnička
nastartovala a
mohla odjet do JLS. Tady jsme ji nechali připojenou k nabíječce aby v noci bezproblému nastartovala.
1.10.2002 se 710.896-2 se společně s 797.702-8 vydává na cestu. A nebyla by to ani naše
rosnička
, aby posádku nepotrápila. Po cestě se ucpala sítka na čerpadlech a trvale svítila kontrolka
přehřátí motoru. I přes tyto drobné problémy však lokomotiva svůj úkol bezezbytku splnila.
V průběhu října Vlasta neustále pracuje na www stránkách. Úspěšně se rozrůstá Fotogalerie T 334.0. Fotografie pocházejí z vlastních zdrojů KPZS, další foto nám poskytli kolegové ze Stránek přátel železnic a několik obrázků přišlo na naši e-mailovou adresu. Všem patří naše poděkování. Snad se časem podaří Fotogalerii podstatně rozšírit. Ještě by to chtělo trochu lepší kvalitu fotografií, ale vše je podmíněno našimi technickými možnostmi.
I pravidelné aktualizování se daří - podařilo se doplnit Kroniku a Akce až do konce roku 2001. Zprovozněna byla sekce Popis řady T334.0 ve které by se měl postupně objevit detailnější popis jednotlivých součástí lokomotivy T334.0. Popisy jsou doplňovány řadou detailních fotografií, které pořídil Pavel pomocí digitálního fotoaparátu na odstavené lokomotivě 710.457-3. Za tuto aktivitu mu patří naše poděkování. Prozatím je hotová stránka o spalovacím motoru 12V 170DR.
31.10.2002 bylo dosaženo 500 přístupů. Podařilo úplně dokončit stránku o spalovacím motoru. Ve Fotogalerii T334.0 je již 41 fotografií a na ostatních stránkách téměř 120 fotografií z produkce KPZS. Další rozvoj stránek je podmíněn hlavně časem.
8.11.2002 Láďa začal organizovat naší účast na Mikulášské jízdě v Sázavě. Vznesl dotaz na naše vedení. Účast nám byla okamžitě povolena a tak Láďa kontaktoval ing. Kotase z KPKV Brno. Byly dohodnuty podrobnosti. Láďa nelenil a začal shánět veškeré potřebné doklady k lokomotivě.
12.11.2002 dnes vlečku KRONOSPAN postihla krize. Lokomotiva 740.675-4 je na opravě v JLS, 740.713-3
měla nečekanou závadu a jako naschvál naše 710.896-2 nechtěla nastartovat. Z vlečky zavolali do JLS o pomoc,
ale aby se to nepletlo k nám se dostal telefonát dokonale zkomolený. Rosnička
údajně stojí na
výhybkách, nejde nastartovat a fouká z ní vzduch. Proto se Vlasta, Láďa a Karel vydávají okamžitě na vlečku.
Po příchodu se dovídají pravý stav věcí. 740.713-3 stojí před topírnou a fouká z ní vzduch, ale závadu již
opravují jiní pracovníci JLS. Proto se odebíráme k 710.896-2. Dáváme ji na 15 minut nabíjet a pak se nám ji
podařilo nastartovat. Po obědě se sice situace s 710.896-2 opakuje, ale chvilka na nabiječce a vše je opět v
pořádku.
15.11.2002 jsme rosničku
přivezli do firmy. Chceme ji prohlédnout a odstranit drobné závady.
U vzduchařů máme domluvenou opravu manometrů a brzdičů. Práce se budou provádět způsobem kdo má čas tak
přijde přiložit ruku k dílu. Je pro nás totiž těžké se dohodnout na společném termínu. Jirka a Bohouš musí
stále jezdit po servisech. Před odstavením Láďa celou lokomotivu opláchl z té největší špíny.
17.11.2002 Láďa demontoval oba brzdiče DAKO-BS 2 a manometry, aby se v pondělí mohlo začít s jejich opravou. Doplnil olejové náplně a vyměnil protržená sítka na čerpadlech. Při prohlídce zjistil nadměrně opotřebený kardan na první ose. Takže práce bude víc než dost.
19.11.2002 jak je již zvykem nemůže nic jít hladce. Láďa se snažil opravit kardan, ale nakonec ho musel vyměnit. Aby toho nebylo dost Pavel, který nám měl opravit brzdiče, onemocněl. Naštěstí nám vzduchaři vyšli vstříc a opravu ochotně provedli. Komplikace se objevily i při dolévání baterek. Stávkovalo čerpadlo na dolévací vozíku a museli jsme ho opravit.
20.11.2002 odpoledne se Láďa s Vlastou dali do velkého čištění a leštění. Pro dva lidi toho bylo celkem dost. Díky dobré náladě a nadšení se vše podařilo zvládnout.
21.11.2002 Láďa namontoval opravené brzdiče a manometry. Lokomotiva je tedy připravena. Večer ještě natřel část ochozů, které již byly značně orezlé a ochozené. Před odchodem ještě zjistil závadu na EP ventilu pro jízdu vpřed.
22.11.2002 hned ráno Vlasta opravil závadu na ventilu a lokomotivu jsme převezli na KRONOSPAN. Tady ještě Vlasta dotřel zbytek ochozů.
28.11.2002 odesíláme rosničku
do žst. Přibyslav. Stejně jako loni vyrážíme na
Mikulášskou jízdu v SaZ Sázava. Oproti loňskému roku máme více času na
přípravu. Dokonce jsme stihli i vyrobit letáčky. Lokomotiva bude bez doprovodu. Láďa ji vyzvedne na trase až
v pátek odpoledne. Doklady k lokomotivě máme letos připraveny.
29.11.2002 Láďa jel do Přibyslavi zjistit situaci a podat nákladový list pro cestu zpět. Kolem 18
hodiny dorazila rosnička
na základnu v Sázavě.
30.11.2002 dneštní den je ve znamení
Mikulášské jízdy v SaZ Sázava. Je to letos naše první ježdění. Počasí
se celkem vydařilo a na počet cestujících si také nemůžeme stěžovat. Jízdy byly opravdu povedené, čerti byli
jako diví a Mikuláš měl plno práce vystrašené děti uklidnit. Ale nebyla by to ani naše rosnička
aby
nás nepotrápila. Během jízdy praskla naftová trubička a strojovna byla plná nafty. Oproti loňskému roku
proběhla přeprava zpět do Jihlavy v naprosto rekordním čase. V žst. Přibyslav už na ní čekal Mn vlak a již
kolem 17. hodiny byla v Jihlavě. To jsme ovšem nevěděli a tak stála ve stanici až do pondělí.
2.12.2002 se Láďa pouští do opravy prasklého naftového potrubí. Při tom si všiml, že nám někdo urazil
zámek u kanystrů s olejem. Proč? To bohužel nevíme. Asi nějaký lapka
hledal naftu. Buď ho někdo
vyrušil, nebo zjistil, že je v kanystrech jen olej a ztratil zájem.
Jirka odebral vzorek oleje na rozbor. Později se dozvídáme nepříznivou zprávu, máme v oleji naftu !!! Není to sice kritické, ale musíme s tím něco dělat. Láďa se dal do pátrání po příčině a našel vadný vstřikovač na druhém válci.
9.12.2002 podařilo se vyměnit vadný vstřikovač, ovšem rosnička
trucuje a nechce nastartovat.
Proto ji Láďa dal nabíjet.
10.12.2002 dnes Láďa s Jirkou rosničku
nastartovali a zkontrolovali opravu vstřikovače. Snad
to byla ta pravá příčina.
12.12.2002 rosnička
má za úkol doprovázet 797.703-6 do Kolína na váhu. Před cestou je
dotankováno 200 l nafty a Bohouš ještě provedl výměnu motrového oleje. Bude tak možno sledovat případný
únik nafty do oleje a hlavně nedojde k poškození motoru vlivem zředěného oleje naftou.
13.12.2002 ráno ve 3.15 opouští rosnička
spolu s 797.703-6 žst. Jihlava. Do Kolína
dorazil konvoj asi v 6.30. Cesta proběhla bez problémů, o to víc se Láďa obává co rosnička
chystá za překvapení. Při zajíždění do DYKA dostává rosnička
další zátěž v podobě dvou lokomotiv a
vagónů, celkem asi 230 tun. Vlastní vážení probíhá bez problémů a tak se souprava může okolo 11. hodiny vydat
na zpáteční cestu. Ovšem zcela nepochopitelně zůstává stát na nákladovém nádraží u návěstidla. Po asi
hodinovém čekání se jde strojvedoucí zeptat proč nemůžeme jet. Výpravčí mu bez bližšího vysvětlení oznamuje,
že nás nepustí a je na něj sprostý. Po návratu na lokomotivu nezbývá než volat do JLS, aby pomohli rozhýbat
aparát ČD. Asi za 20 minut se konečně mohla rosnička
pohnout do stanice. Zde jsme sděli místnímu
výpravčímu stížnost na chování jeho kolegy z nákladového nádraží. Od něj se dozvídáme, že nejsme jediní kdo
si na tohoto člověka stěžuje. S touto příhodou kontrastuje plakátek desatero výhod při změně ČD na
akciovou společnost
který je vyvěšen ve stanici. Mimo jiné se zde uvádí, že se ČD budou snažit svým
kladným přístupem získat co nejvíce zákazníků. Vzbudilo to úsměv na našich tvářích. Zmíněný
pan výpravčí
si to jestě zřejmě nestihl přečíst.
Dál už cesta ubíhala rychle, až do Dobronína. Tady jsme si počkali 2 hodiny. Po výměně výpravčích se šel
strojvedoucí zeptat jak to vypadá. Paní výpravčí nás za chviličku pustila dál. Po 18. hodině jsme konečně
dorazili do Jihlavy. Kupodivu tentokrát nás rosnička
nevypekla a cesta proběhla naprosto bez závad i
přesto že byl pátek třináctého ...
15.12.2002 přestože je neděle Láďa se dal do opravy ovladače houkaček. Zůstával zaseknutý a houkačka stále houkala. Vše však bylo totálně zarezlé a nezbývalo než demontovat celé stanoviště.
18.12.2002 rosnička
opět bude mít práci. Tentokrát do Českého Brodu pro neprovozní MV97-016
a dopravit ho do JLS na opravu. Na cestu se opět měl vypravit Petr a Láďa. Odpoledne přivezli rosničku
do JLS a připravili ji na cestu.
19.12.2002 po 3 hodině ráno vyráží 710.896-2 na cestu. Jízda probíhala dobře a tak kolem 7 hodiny jsme
na místě. Po dohodě s výpravčím se provede posun a oba stroje jsou připraveny na přepravu do Jihlavy. Láďa
obhlídl rosničku
, protože se začal ztrácet olej z převodovky, ale nic neobjevil. Jde asi o drobné
netěsnosti. Po 9. hodině se vydáváme na zpáteční cestu. Tentokrát však měla rosnička svůj den
. Před
zastávkou Tatce se najednou zastavil motor. Honem jsme se vyrazili podívat na sítka. Rychle jsme se pokusili
vyčistit a po necelých deseti minutách můžeme pokračovat v cestě. Před žst. Okrouhlice se situace opakovala.
Naštěstí jsme však dojeli až před staniční budovu. Petr vysvětlil výpravčímu situaci a opět se s Láďou pustili
do čištění sítek. Vše bylo dílem okamžiku a mohlo se pokračovat v cestě. Zbytek cesty už probíhal bez
problémů. Do JLS jsme dorazili asi ve 13.30. A tady opět chcípl motor, zase špinavá sítka.
Tentokrát jsme ale motor již nenastartovali. Potrubí k čerpadlu na levé straně bylo úplně ucpané. Ještě, že se
to stalo až v Jihlavě.
Odpoledne Láďa vyčistil celý palivový okruh a Bohouš odkalil nádrž. Musíme zjistit odkud se nečistoty berou. Při návratu lokomotivy na vlečku KRONOSPAN zjišťujeme, že i tady mají podobný problém na jejich lokomotivě. Vypadá to, že se nečistoty dostaly do lokomotiv při zbrojení. Je možné, že jde o jakousi směs s bionaftou, ta údajně v zimě žmolkovatí.
I přes veškeré problémy cesta rosničce
rozhodně prospěla. Vyčistily se výfuky, takže teď skoro nekouří.
Hlavně se však projevily různé drobné závady, které musíme odstranit. A hlavně bubeme asi muset pořádně
vyčistit naftovou nádrž a utěsnit drobné netěsnosti na převodovce.
O tomto roce by se dalo říct, že byl ve znamení vzniku klubových www stránek. Ty vznikly díky spolupráci s
kolegy z redakce Stránky Přátel Železnic. Děkujeme jim za technickou
podporu, bez níž by tyto stránky nemohly vzniknout. A zvláštní dík patří Danovi, který nás dokopal
k
tomu aby stránky vůbec vznikly.
Na lokomotivě jsme prováděli jen běžnou údržbu a byla provedena revize elektro a vzduchu. Papíry tedy máme v pořádku. Na konci roku se projevila řada závad které budeme muset příští rok odstranit. Hlavně vyčistit celý palivový okruh a nádrž, přetěsnit převodovku.
Co se týká akcí tak jsme měli smůlu. Naše účast na oslavách 100 let trati Tanvald - Kořenov - Szklarska Poręba
Górna byla zrušena. S rosničkou
jsme si zajezdili až na samý závěr roku při
Mikulášské jízdě na vlečce SaZ Sázava. Byla to již naše druhá Mikulášská
jízda v Sázavě. Mohla by se z toho pro nás stát taková tradice. Nejzajímavější byl závěr roku. Ten byl ve
znamení jízd pro JLS -
na váhu do Kolína s lokomotivou 797.703-6 a přeprava MV79-016 z
Českého Brodu do JLS. Letos tak má 710.896-2 na kontě 854km.
WebDesign - © VB