Letos se mluví o tom, že bychom mohli jezdit na Mrkvancovou pouť
do Polné a snad opět pojedeme na
Mikulášskou jízdu do Sázavy. Musíme pořádně prohlédnout rosničku
a odstranit závady - tečou vany na
nápravách a na mechanické části hydraulické převodovky. Taky kompresor na pravé straně se hlásí o opravu.
Počátkem ledna se Jirka s Láďou dohodli na opravě trakční převodovky. Již od loňského prosince opravuje Láďa náhradní kompresory, aby je později mohl namontovat do 710.896-2. Systém oprav výměným způsobem je velmi praktický, kdyby se cokoliv nepovedlo, lokomotiva zůstává stále provozní.
24.1.2003 nadešel den D
pro opravu trakční převodovky. Během dne jsme dopravili rosničku
do JLS a umístili ji na hříž. Tady odpoledne proběhne vyvázání spodní vany převodovky. Láďa předem zajistil
potřebný materiál a pod Jirkovým vedením se pustili do opravy. Stihli opravit i oba kříže na kardanech. Při
závěrečné kontrole byla zjištěna utržená trubka na první ose. Jak je již u naší lokomotivy pravidlem, nic
nemůže jít hladce. A tak se oprava protáhla. Po 22. hodině byly veškeré plánované práce ukončeny. Převodovka
je teď utěsněná, bohužel jsme zjistili, že máme lehce poškozená kola reverzu.
27.1.2003 Láďa vyčistil obě palivové nádrže a celý palivový okruh. To kvůli nečistotám, které neustále komplikují jízdu s lokomotivou. Přitom ještě umyl strojovnu a pojezd.
29.1.2003 lokomotiva byla dozbrojena až po hrdlo nádrže. Zítra ji totiž čeká další pracovní nasazení
pro JLS.
30.1.2003 ve 300 ráno vyráží
Na základně EŽ Praha v Kralupech nad Vltavou přebíráme vozidlo MV79-003, které máme dopravit do Jihlavy. Před
cestou ještě měníme vložky v palivových filtrech, chceme tím odstranit poslední možný zdroj nečistot v
palivovém okruhu. Ještě uklízíme strojovnu, která je po dobrodružné cestě z Jihlavy plná nafty. Utrpěly i
ochozy a zábradlí, vše je mastné a klouže to. Po 13. hodině můžeme vyrazit na zpáteční cestu. Protože už máme
za sebou zátěž, můžeme uhánět rychlostí 60 km/hod. V žst. Úžice si Láďa opět cvičně vyčistil sítka. Dál cesta
ubíhá v pohodě, v Kolíně se s námi loučí doprovodný pilot z EŽ Praha a
14.2.2003 na
15.2.2003 se obě lokomotivy vydávají na cestu do Kolína. Cesta tam i zpět poběhla bez problémů.
16.2.2003 po nastartování zjistili Vlasta s Bohoušem prasklé naftové potrubí mezi filtry. Podle
množství nafty ve strojovně, praskla už při cestě z Kolína.
17.2.2003 hned ráno Láďa demontoval prasklé potrubí a protože lokomotiva na hale překážela byla
odtažena na Kronospan. Opravu musíme provést později.
3.3.2003 na zkušebně jsme odzkoušeli kompresory. Jejich oprava trvala asi 80 dní. Zdržení bylo
způsobeno soustružnickými pracemi na válcích (muselo se čekat na volnou kapacitu) a hlavně problematické
shánění náhradních dílů. Nakonec se vše úspěšně podařilo. Láďa vyrobil a vylepšil malou naftovou nádržku.
Bude se nyní lépe odkalovat a motor nebude nasávat tolik nečistot, které nám poslední dobou dost
znepříjemňovaly život.
20.3.2003 dneska jsme se setkali s Pavlem. Měl cestu kolem a tak jsme u piva hodili řeč. Příjemné
povídání se samozřejmě točilo především okolo T334.0 a o problémech s jejich údržbou, ale také o trampotách
okolo ježdění na akcích.
21.3.2003 od Pavla dostáváme velmi zajímavou nabídku - jezdit na oslavách 100. let místní dráhy
Světlá - Ledeč - Kácov. Prozatím by s námi počítali na výstavu a možná by se našla i nějaká práce pro naši
2.4.2003 se
4.4.2003 vše je hotovo a zbývá pouze lokomotivu vyzkoušet. Vlasta ještě opravuje poziční světlo,
které nadobro upadlo, když mu Láďa trochu pomohl nohou. Oprava vypadala jako chvilková záležitost, ovšem vše
se značně zkomplikovalo a protáhlo. Vše bylo totálně zarezlé a tudíž nerozebiratelné. Muselo nastoupit hrubé
násilí. Aby toho nebylo málo nové světlo nepasovalo jak mělo a muselo se upravit.
5.4.2003
7.4.2003 vzhledem k nedostatku lokomotiv je
27.6.2003 přivážíme
30.6.2003 je lokomotiva opět zprovozněna. Ještě provádíme úpravy, aby se potrubí tolik nechvělo.
Současně máme domluveno, že toto problematické potrubí nahradíme tlakovou hadicí.
2.7.2003 vracíme 710.896-2 na Kronospan.
2.9.2003 definitivně je potvrzena naše účast na oslavách 100. let místní dráhy Světlá - Ledeč - Kácov.
Telefonicky se dovídáme i předběžný program jízd, zároveň je dohudnuto osobní setkání. A ještě ten den se
dovídáme, že by jsme údajně měli jezdit i na pouť do Polné. Ale to je dost divné. Na podzim to přednosta
stanice schválil, na jaře opět zakázal a nyní zase povolil? Vše se brzy vysvětluje, ovšem v náš neprospěch.
Někdo si spletl naši 710.896-2 s lokomotivou T444.1162 z depa Kolín.
9.9.2003 odpoledne odjíždí Láďa a Petr do Havlíčkova Brodu na setkání ohledně oslav v Ledči. Setkání
proběhlo v přátelské atmosféře v restauraci
10.9.2003 Láďa předává vedoucímu provozu jízdní itinerář s žádostí o uvolnění lokomotivy a poskytnutí
paliva na pokrytí jízd.
12.9.2003 přípravy na jízdy zatím probíhají bez problémů. Máme zajištěné veškeré potřebné doklady.
Odpoledne převážíme lokomotivu do JLS. Můžou tak začít přípravné práce. Opět přistupujeme k osvědčenému
způsobu, kdo má čas tak přijde.
17.9.2003 máme opravené písečníky a ovladač houkaček. Odpoledne Vlasta s Láďou a s malým Honzíkem
provádí závěrečné čištění a zbrojení palivem. Tím jsou ukončeny veškeré přípravné práce před jízdou.
Tentokrát se vše obešlo bez problémů. Že by si
18.9.2003 nakládáme všechny potřebné věci. Jsme mírně nervozní jak celá akce dopadne. Láďa připevnil
na
19.9.2003 součástí oslav 100. let trati Kácov - Světlá nad Sázavou je i
zvláštní nákladní fotovlak vedený naší 710.896-2. Dostalo se
nám tak cti zahájit celé velkolepé oslavy. V pátek ráno se Láďa a Petr vydávají na cestu s
20.9.2003 je další den oslav
100. let trati Kácov - Světlá nad Sázavou.
Vezeme společně s motorovým vozem M131.1515 osobní vlak do Zruče zastávka a zpět. Po zbytek dne stojíme
jako exponát na výstavě. Na závěr dne proběhlo před topírnou noční focení 720.016-5 a 710.896-2.
21.9.2003 Celé dopoledne stojí lokomotiva na nádraží jako vystavený exponát. Odpoledne vezeme
zvláštní vlak do Vlastějovic a zpět. Souprava je složena z vozů Daa-k a Ce. Ve 13.45 jsme zpět
ve Zruči nad Sázavou. Zajíždíme k topírně a tady ze sudu pomocí ruční pumpy doplňujeme palivo.
Ve 14.29 odjíždíme s vlakem č.9249 do Světlé nad Sázavou. Ze Světlé nad Sázavou, odjíždíme do
Havlíčkova Brodu, kde zanecháváme vozy. Odtud pokračujeme strojově do Jihlavy. Překonání posledních 27 km
nám na této
Do Jihlavy přijíždíme okolo 18. hodiny. Ze stanice přepravujeme do depa
Tím pro nás skončila rozhodně nejlepší akce v historii KPZS. Najeli jsme 177 kilometrů a bezesporu jsme
potěšili nejednoho fotografa. Lokomotiva se držela skvěle a kromě pátečních problémů s palivovou trubkou
neměla žádné závady. Na závěr nezbývá než poděkovat organizátorům z posázavského pacifiku za pozvání a
bezvadnou spolupráci. Takže DÍKY ZA VŠE a někdy nashledanou !!!
22.9.2003 dopoledne musí
30.9.2003 dnes se naplňují naše obavy. Členové KPZS jsou pozváni k jednání se zástupcem vedení ČMKS
o možnosti pronájmu lokomotivy 710.896-2. Bohužel Bohouš a Jirka jsou služebně mimo firmu a tak se může
zúčastnit pouze Vlasta a Láďa. Byli jsme seznámeni se vzniklou situací. Z dlouhé diskuse vyplynulo, že
nadešlo to co se nám již několikrát podařilo odvrátit. Nyní je situace vážná a vypadá to, že
7.11.2003 situace okolo pronájmu se poněkud uklidnila a my máme dohodnuto ježdění na Mikulášské
jízde v Sázavě. Jdeme pro lokomotivu na Kronospan, ale nepodařilo se ji nastartovat. Tak ji odvážíme do
JLS pomocí jiné lokomotivy. Máme v plánu výměnu baterií a dveří do kabiny.
10.11.2003 Láďa a Jirka rozměřují pruhy na nových dveřích, aby je Jirka mohl nastříkat. Snad se
konečně bude dařit.
11.11.2003 dnes jsme se po dlouhé době sešli v plném počtu. Vyndali jsme staré baterie, vyčistili
bednu na baterky a ještě jsme ji nově natřeli. Jirka úspěšně nastříkal nové dveře a zdá se smůla okolo
nových dveří je konečně prolomena.
18.11.2003 dnes jsme usadili nové baterky. Chybí ale propojky.
19.11.2003 Jirka nastříkal druhou stranu dveří. Zároveň Jirka opravil rychloměr. Zatím práce
probíhají v poklidu.
20.11.2003 Láďa nasazuje nové dveře. Smůla kolem nich ovšem pracuje spolehlivě. Nepasují zámky
a štítky a vše se musí upravovat. A nakonec zjišťujeme i to že jsou prohnuté. Láďa zvažuje co dál. Upravit
ty nové, nebo nechat staré? Nakonec se rozhoduje pokračovat v úpravě nových. Kauza okolo nových dveří se
táhne již pomalu 4 roky.
21.11.2003 práce se dostávají do skluzu. Na dveřích je spousta práce i když Láďa na nich dělá do
noci. Zatím se nám nepodařilo sehnat propojky, které patří k novým baterkám. Odjezd na Mikulášskou jízdu
je již za 6 dní. Navíc se ve firmě kam má jít
22.11.2003 dobrá zpráva lokomotivu se podařilo opravit a tak
25.11.2003 podařilo se vypátrat nové propojky a tak Vlasta s Bohoušem zprovozňují baterie. Umýváme
a leštíme lokomotivu. V pozdních nočních hodinách se Láďovi konečně podařilo dokončit dveře. Vše je tedy
připraveno na Mikulášskou jízdu.
26.11.2003 Láďa ještě dokončuje montáž gumových těsnění dveří a vše je konečně hotovo.
Dnes se dozvídáme velmi nepříjemnou zprávu. Je definitivně rozhodnuto, že
27.11.2003 jsme připraveni k odjezdu na Mikulášskou jízdu v Sázavě. Jedeme strojově do Přibyslavi.
Jako náklad slouží 189 plakátů svázaných do ruliček. Ty se budou rozdávat ve vlaku jako součást mikulášské
nadílky. Jako výzdoba bude sloužit sundavací hlava čerta, kterou vytvořil Vlasta za domácí úkol. Na čele
lokomotivy se bude připevňovat pomocí magnetů. Podařilo se zajistit odvoz Ládi a Petra ze Sázavy autem.
Nebudou se tedy muset vracet vlakem.
V 11. hodin odjíždí Petr s Láďou do stanice a v 11.30 odjíždí
29.11.2003 dnes se koná Mikulášská jízda v Sázavě.
Počasí nám vůbec nepřeje. Drobně prší. Čelo lokomotivy zdobí hlava čerta a papírové řetězy. K tradičním
vozům Blm a BDlm je do soupravy zařazen i vůz řady Z. Ten bude sloužit jako skladiště a hlavně tam budou
sídlit čerti. Další příznivou změnou je jeden pár vlaků navíc. Tím se podstatně zkrátí polední pauza.
Zároveň tak převezeme větší počet cestujících.
Vezeme dva páry vlaků, na posledním páru vlaků nás doprovází místní lokomotiva 701.777-5, ta veze soupravu
zpět.
Letošní Mikulášská jízda byla zatím nejlepší. Skvělá organizace, bezproblémové ježdění. Úroveň se neustále
zlepšuje. O Mikulášskou jízdu je velký zájem, i přesto, že přibyl jeden pár vlaků, byl vlak plný. Čerti stále
více dotírají na malé i velké hříšníky a Mikuláš s anděli jsou hodnější a hodnější. A děti, pro něž je akce
především, spokojeně svírají své sladké balíčky od Mikuláše. Prostě pohoda a spokojenost na všech stranách.
A tak to má být !!!
30.11.2003 Láďa vyměnil kulaté nárazníky za hranaté a vyndal z lokomotivy všechny věci které patří
KPZS. Dojde i na demontáž starých čísel, které jsme si nechali vyrobit a na
1.12.2004
Tak takhle smutně zatím končí naše pětileté působení na naší
Letos se nám podařilo opravit kompresory, převodovka a po čtyřech letech byly dokončeny i nové dveře !!!
Letos jsme najezdili celkem 895 kilometrů. Z toho pro JLS 577 km a KPZS najelo 318 km.
Naše další působení na 710.896-2 je nejisté, vše se ukáže v roce 2004. Ovšem jedno je jisté i nadále. Klub
KPZS rozhodně nekončí. Pouze se naše aktivita a pracovní elán přesunou jiným směrem. Vše je již tak daleko,
že se rýsuje velmi dobrá spolupráce s naším kolegou. A jak jinak než zase na lokomotivě T334.0.
Na závěr zbývá poděkovat všem, kteří nám na této pětileté pouti pomohli i těm kteří nám nepomohli i těm
kteří nám uškodili. Všichni nás totiž utvrdili v tom, že naše práce má smysl. Je pravda, že pět let nám
jedinou odměnou byla uznalá slova návštěvníků a příznivců železnice. Rozzářené dětské oči když se mohou
podívat dovnitř zelené mašinky, dokonce se posadit na místo strojvedoucího. Nakonec se doslova v očích
rozhoří jiskřičky radosti, když jim dovolíte zahoukat. Vtisknutý plakát lokomotivy do dětské ruky je pak
doslova pokladem. Kdo tohle nezažil tak nemůže pochopit.
Vzpomínky, kamarády, nadšení a přátelství, prostě vše co jsme díky rosnička
s dvojčlenou posádkou ve složení Petr a Láďa
na zatím nejdelší cestu. 710.896-2 má z Kralup nad Vltavou do JLS dopravit MV79-003. Osádka s napětím očekává
jak lokomotiva obstojí a hlavně jaké chystá překvapení. Cesta do Kolína probíhala naprosto hladce a jelikož
je pro ni při sólo jízdě stanovena rychlost 30km/h, ani se pořádně nezahřála. V Kolíně se přidává strojvedoucí
z EŽ Praha, který pojede jako doprovod do Kralup. Po chvilce opouštíme trať č.230 a dál vyrážíme po trati
č.231. V Lysé nad Labem je dlouhá pauza a Láďa ji využívá k obhlídce lokomotivy. Vše je zatím v pořádku. Ve
stanici budíme pozornost u cestujících a zaměstnanců ČD. Rosnička
se asi líbí. Po 8. hodině odjíždíme
po trati č.072. Asi 2 kilometry před stanicí Všetaty najednou klesají otáčky motoru. Je jasné co se stalo.
Ještě za jízdy vylézají Petr a Láďa na ochozy vyčistit sítka na čerpadlech. Rosnička
se ještě ani
nezastavila a motor už znovu běží. A tak díky dokonalé souhře všech zúčastněných dojela až do Všestar. Odtud
dále pokračujeme po trati č.070. Ovšem rosnička
si opět postavila hlavu a situace se opakuje. Naštěstí
se podařilo zastavit ještě před odjezdovým návěstidlem. Při čištení sítek se podařilo rozbít skleničku a
náhradní samozřejmě nebylo. Nezbývalo než se poohlédnout po okolí a sklíčko sehnat. Štěstí nám přálo,
pracovníci TD Všetaty nám pomohli a náhradní sklíčko našli. Za toto jim patří náš dík. Po chvilce jsme tak
mohli pokračovat v cestě. V Neratovicích Láďa preventivně čistí sítka a pokračujeme tratí č.092 až do Kralup
nad Vltavou. Zbytek cesty byl již bez problémů.rosnička
svižně pokracuje dál.
Při krátké zastávce v Golčově Jeníkově raději preventivně čistíme sítka i přestože se závada zatím
neopakovala. Další preventivní čištění proběhlo ve Šlapanově. Tady byla pauza poněkud delší. Okolo 21. hodiny
konečně přijíždíme do Jihlavy. Rosnička
má na svém kontě o 372 kilometrů navíc. Tentokrát nás pořádně
pozlobila.rosničku
čeká další práce. Má doprovodit lokomotivu 724.705-9 na váhu do Kolína.
Podle nařízení z ČD nesmí jet nová lokomotiva sama a tak bude doprovázena naší 710.896-2.rosničku.
Někdy v červnu by se měli projednávat podrobnosti a požadavky. Podle řeči by se mohlo
jednat o velmi slušnou akci.rosnička
ocitá na hale. Láďa se pustil do opravy naftového potrubí. Při této
příležitosti má v plánu ještě prohodit kompresory a namontovat novou nádržku na naftu. Vypustil a vyčistil
celý naftový okruh, naftu zpátky čerpal přes mlékárenské filtry, aby se vyloučily nečistoty.rosnička
je nastartována a vše vypadá nadějně. Lokomotiva má namontovány opravené
kompresory, novou nádržku na naftu, opraveny a zpevněny některé naftové trubičky a opraveny lapače oleje pod
výfuky. Dál se podařilo odstranit drobné vzduchové netěsnosti a opraveno poziční světlo. Všechny vypouštěcí
kohouty byly zaslepeny, aby se zamezilo nežádoucím únikům nafty do strojvny.rosnička
využívána pro posun ve firmě. Alespoň se
odhalí případné nedostatky. Odpoledne má dopravit do stanice T212.0669 a pak se vrátit na vlečku Kronospan.
Ovšem po obědě Láďa nakoukl do strojovny a zjistil, že je plná nafty. Opět prasklo naftové potrubí mezi
filtry, utrhlo se šroubení. Celé to vypadá jako zlý sen. Rosnička
nás zase pěkně zlobí. Hned se
pouštíme do opravy a závada je za chvíli odstraněna. Ovšem teď zase nejde nastartovat, zůstaly totiž zapnuté
baterie. Nabíháme s nabíječkou a po čtvrt hodině motor zaburácí a my můžeme směle opustit montovnu. Dneska
nás rosňa
zase trochu pozlobila, teď už je naprosto jasné proč opravy probíhaly poměrně v klidu.rosničku
na halu. Je opět prasklá trubka mezi palivovými filtry. Zase
nevydrželo šroubení.U Kroupů
. Podmínky a plán oslav předčily veškeré očekávání.
Poprvé jsme dostali tak velkorysou a seriozní nabídku. Za to patří náš dík především Pavlovi. V pátek
19.9.2003 pojedeme s nákladním fotovlakem
ze Světlé nad Sázavou do Zruče nad Sázavou, v sobotu máme
stát na výstavě s možností jízdy do Vlastějovic a zpět. Na neděli je pro nás připraven pravidelný osobní vlak
ze Zruče nad Sázavou do Světlé nad Sázavou. Odtud se už budeme vracet zpět do Jihlavy. Po chutné večeři se
odebíráme do nádražní
restaurace, kde vyplňujeme zbývající čas do odjezdu našich vlaků debatou o
rosničkách.rosnička
schovávala nepříjemná překvapení na později?rosničku
ceduli s názvem dopravce (ČMKS). Tento fakt vedl k mylné představě některých našich
příznivců
, že nám konečně lokomotivu sebrali. Láďa byl vyzván, aby se s rosničkou
naposledy
pomazlil
než nadobro odjede pryč. Naštěstí se nic podobného nekoná a tak jsme dobré duše
nechali jejich osudu. Odpoledne se ještě operativně řeší zbrojení palivem v průběhu oslav.rosničkou
a Vlasta vyjíždí autem jako doprovodné vozidlo. 710.896-2 jede sama do Havlíčkova Brodu, kde přibírá tři
vozy - Daa-k a dva nákladní vozy Vt. Pak cesta pokračuje do Světlé nad Sázavou, kde na nás čekají fotografové.
Pak již celý nákladní vlak vyráží do Zruče nad Sázavou. Cestou je naplánována celá řada pěkných fotozastávek.
Do Zruče nad Sázavou přijíždíme okolo 15 hodiny. Oproti původnímu plánu máme velké zpoždění, ale akce rozhodně
stála zato. Je to ostatně vidět i na spokojených tvářích fotografů. I organizátoři celé akce mohou být
spokojeni. Jim patří náš velký obdiv. Celá akce byla velmi dobře organizována. Fotomísta, která zdejší
nádherná trať nabízí, byly vybrána s velkým citem a vzniklé problémy byly bleskově řešeny ke spokojenosti
všech zúčastněných. Velký dík a uznání patří i panu výpravčímu z Vlastějovic, za jeho velkou trpělivost a
ochotu, přestože byl ve službě sám.frekventované
trati zabralo cca 1,5 hodiny.saloní vůz ČMKS
a vše
odstavujeme v areálu JLS.rosnička
posunovat v JLS a proto se na Kronospan vrací až po obědě.rosničku
pronájem nemine. Jediné plus dneštního dne je že rosnička
bude mít nové baterky.rosnička
do pronájmu rozbila místní lokomotiva.
Jestli se jí nepodaří opravit tak žádná mikulášská nebude.rosnička
zatím zůstává.rosnička
jde do pronájmu.
Odjíždí hned po Mikulášské jízdě.rosnička
na svou poslední
akci. Ve 12.45 jsme již v Přibyslavi. Lokomotiva jela bez problémů, jen nám přestalo svítit zadní
červené světlo. Protože musíme čekat na ing. Kotase až do 15. hodiny, odcházíme na občerstvení do restaurace
U Žižky
. Po 15. hodině odjíždíme po vlečce do Sázavy. Po krátkém posunu a odstavení rosničky
odjíždíme do Jihlavy.Rosnička
jede strojově do Jihlavy. Cesta proběhla klidně a kupodivu rychle. Rosničku
uklízíme do haly, zbývá ji připravit na pondělí, kdy odjíždí do pronájmu.rosničku
jsou
dosazeny čísla dle UIC. Teď je tedy rosnička
připravena na cestu do Prahy.rosnička
je zařazena do vlaku a opouští Jihlavu. Jede do Prahy údajně na
krátkodobý pronájem.drahé
710.896-2. Bohužel naše nejlepší
akce proběhly právě v tomto roce -
zvláštní nákladní fotovlak vedený naší 710.896-2,
100. let trati Kácov - Světlá nad Sázavou a
Mikulášská jízda v Sázavě. Nebylo jich sice moc, ale rozhodně stály
za to. Zrovna když se vše začalo velmi slibně rozbíhat a vypadalo to na další pěkné akce v budoucnu musela
být naše činnost ukončena. Inu život.naší rosničce
prožili nám nikdo
vzít nemůže. I proto chceme poděkovat všem, kteří nám naši činnost umožnili. Krásných pět let s naší
rosničkou
. Pět let plných potu, práce, ale i nových životních zkušeností, dobrých přátel a lidí zapálených
pro železnici. To bylo pět let s rosničkou
!!!
WebDesign - © VB